Reklama

Ile kosztowały największe katastrofy klimatyczne 2020

Ekstremalne zjawiska pogodowe wynikające ze zmian klimatu kosztowały świat w 2020 r. miliardy dolarów – wynika z raportu organizacji Christian Aid.

Aktualizacja: 28.12.2020 08:59 Publikacja: 28.12.2020 00:15

Ile kosztowały największe katastrofy klimatyczne 2020

Foto: AFP

Nowy raport organizacji Christian Aid, „Counting the cost 2020: a year of climate breakdown”, opisuje 15 najbardziej destrukcyjnych katastrof klimatycznych 2020 r. Dziesięć z nich spowodowało straty rzędu co najmniej 1,5 mld dol., a w przypadku dziewięciu z nich, szkody sięgnęły nawet 5 mld dol. Większość z tych szacunków opiera się wyłącznie na ubezpieczonych stratach – rzeczywisty koszt prawdopodobnie jest jeszcze wyższy.

Choć raport skupia się na kosztach finansowych – które zwykle są większe w bogatszych krajach o wyższej wartości nieruchomości i mienia – niektóre ekstremalne zdarzenia pogodowe w 2020 r. spowodowały porównywalne spustoszenie w krajach biedniejszych. Sudan Południowy doświadczył na przykład jednej z najgorszych powodzi w historii, która pochłonęła 138 ofiar śmiertelnych i zniszczyła zbiory całego roku.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Coraz więcej kierowców rezygnuje z napraw. Winne ceny i drogie części
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama