Nowy ubezpieczyciel na polskim rynku

Na naszym rynku firma będzie działać pod marką Proama

Publikacja: 22.12.2011 04:47

Nowy ubezpieczyciel na polskim rynku

Foto: materiały prasowe

Taki zabieg jest typowym elementem strategii francuskiego ubezpieczyciela. Jeżeli firma nie oferuje na danym rynku geograficznym pełnego wachlarza polis, to występuje tam pod lokalną marką. Tak będzie i w Polsce.

Groupama zadebiutuje na naszym rynku w przyszłym roku (dokładny termin nie jest jeszcze znany). W pierwszej kolejności zaproponuje klientom ubezpieczenia komunikacyjne. To segment szczególnie atrakcyjny dla ubezpieczycieli, bo na polisy komunikacyjne  przypada prawie 60 proc. sprzedaży ubezpieczeń majątkowych w Polsce. Później w ofercie firmy pojawią się też inne polisy majątkowe.

Robert Sokołowski, dyrektor generalny polskiego oddziału firmy, ocenia, że polski rynek ubezpieczeń komunikacyjnych wciąż jest bardzo perspektywiczny. Zwraca uwagę, że liczba samochodów na 1000 mieszkańców systematycznie się zwiększa, rośnie wysokość średnich składek płaconych przez posiadaczy aut, branża oczekuje też wzrostu liczby sprzedawanych ubezpieczeń casco.

– Wierzymy, że nie spóźniamy się na polski rynek. Sukces zależy od dobrego pomysłu na biznes, a nie od tego, kiedy rozpocznie się działalność – przekonuje Robert Sokołowski.

Początkowo firma zakładała, że w Polsce będzie sprzedawać ubezpieczenia w modelu direct. Jednak zmieniła plany i postawiła na większe zróżnicowanie kanałów sprzedaży. Dlatego polisy będą dostępne nie tylko przez Internet i telefon, ale też za pośrednictwem multiagentów. To właśnie do nich będzie skierowana telewizyjna kampania rekrutacyjna, która ruszy w najbliższą sobotę. Spoty mają też pomóc wykreować wizerunek firmy, która zatrudnia najlepszych specjalistów.

Groupama liczy też na współpracę z bankami udzielającymi kredytów samochodowych. Docelowo mają one sprzedawać nie tylko polisy komunikacyjne, ale też klasyczne produkty bancassurance, jak np. ubezpieczenia kredytów.

Wywodząca się z Francji Groupama działa obecnie w 15 krajach, głównie europejskich. Na najważniejszym dla niej rynku francuskim jest liderem w segmencie ubezpieczeń rolniczych, ubezpieczeń dla władz samorządowych, indywidualnych polis medycznych oraz ubezpieczeń ochrony prawnej. Inne szczególnie ważne dla firmy rynki to brytyjski, hiszpański, portugalski i włoski. W roku 2010  Groupama obsługiwała 16 mln klientów, odnotowała 17,6 mld euro przychodów i wypracowała 398 mln euro zysku.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora

p.ceregra@rp.pl

Taki zabieg jest typowym elementem strategii francuskiego ubezpieczyciela. Jeżeli firma nie oferuje na danym rynku geograficznym pełnego wachlarza polis, to występuje tam pod lokalną marką. Tak będzie i w Polsce.

Groupama zadebiutuje na naszym rynku w przyszłym roku (dokładny termin nie jest jeszcze znany). W pierwszej kolejności zaproponuje klientom ubezpieczenia komunikacyjne. To segment szczególnie atrakcyjny dla ubezpieczycieli, bo na polisy komunikacyjne  przypada prawie 60 proc. sprzedaży ubezpieczeń majątkowych w Polsce. Później w ofercie firmy pojawią się też inne polisy majątkowe.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę