Skargi na polisy komunikacyjne. Na których ubezpieczycieli skarżyliśmy się najczęściej?

Rzecznik Finansowy przedstawił sprawozdanie dotyczące jego działalności za rok 2018. Raport zawiera między innymi podsumowanie liczby skarg, które wysłali do niego klienci zakładów ubezpieczeń i osoby poszkodowane. Bazując na danych tych danych Ubea.pl zestawiła liczbę skarg dotyczących ubezpieczeń OC i AC z udziałem rynkowym poszczególnych towarzystw.

Aktualizacja: 14.05.2019 12:43 Publikacja: 14.05.2019 12:36

Skargi na polisy komunikacyjne. Na których ubezpieczycieli skarżyliśmy się najczęściej?

Foto: 123RF

- W celach porównawczych liczba skarg została przeliczona na 1 proc. udziału rynkowego każdego ubezpieczyciela. Pozwala to na porównywanie częstości skarg dotyczących np. PZU SA oraz jednego z bardzo małych ubezpieczycieli – wyjaśnia Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Dobry wynik Warty

Według danych opracowanych przez Rzecznika Finansowego, najwięcej skarg dotyczących polis komunikacyjnych odnosiło się do działalności firmy PZU SA. Trafiło do niego ponad 1,5 tys. wniosków proszących o interwencję w sprawie produktów oferowanych przez tego ubezpieczyciela. 

Czytaj także: Na co klienci ubezpieczycieli skarżą się najczęściej 

PZU SA jest wiodącą instytucją na rynku ubezpieczeń majątkowych, a jego udział rynkowy wyniósł w ubiegłym roku 33,6 proc. Nie dziwi więc, że najwięcej skarg dotyczyło właśnie tej firmy. Biorąc jednak pod uwagę udział reklamacji w ogóle polis komunikacyjnych udzielonych przez PZU SA, tak jak to liczy Ubea.pl, wynik osiągnięty przez to towarzystwo (45 skarg) jest bardzo dobry.

W czołówce najrzadziej zaskarżanych polis znalazły się produkty i usługi oferowane przez Wartę. Jej udział w rynku stanowi 16,5 proc., a do rzecznika wpłynęło 358 skarg. Oznacza to, że na 1 proc. udziału rynkowego Warty przypadały w 2018 roku tylko 22 skargi. Nie gorzej wypadły również: Pocztowe TUW, gdzie na 1 proc. udziału rynkowego przypadło 31 skarg, STU Ergo Hestia (35 skarg/1 proc.), TUiR Allianz Polska (36 skarg/1 proc.), Gothaer TU (43 skarg/1 proc.) czy Concordia Polska TUW i InterRisk (46 skarg/1 proc.).

Kogo dotyczyła największa ilość skarg?

Najmniej pozytywne wyniki osiągnęły TUZ TUW, w przypadku którego na 1 proc. udziału rynkowego przypadły aż 104 skargi na oferowane polisy AC i OC, AVIVA TU Ogólnych S.A z wynikiem 83 skarg i Link 4 TU S.A. z 81 skargami. 

Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl tłumaczy: „Dwa ostatnie zakłady ubezpieczeń cechują się niską składką polis komunikacyjnych, co zapewne nie pozostaje bez wpływu na odnotowane wyniki. Wszyscy klienci życzyliby sobie obecności na rynku ubezpieczyciela, który jednocześnie jest bardzo konkurencyjny cenowo i cechuje się niską „skargowością”. Takie połączenie wydaje się jednak niestety trudne do zrealizowania w praktyce.”

- W celach porównawczych liczba skarg została przeliczona na 1 proc. udziału rynkowego każdego ubezpieczyciela. Pozwala to na porównywanie częstości skarg dotyczących np. PZU SA oraz jednego z bardzo małych ubezpieczycieli – wyjaśnia Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Dobry wynik Warty

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Ubezpieczenia
Konsolidacja będzie postępować
Ubezpieczenia
Powódź impulsem zmian dla rynku ubezpieczeń
Ubezpieczenia
Za dużo regulacji, za mało polis