#RZECZoBIZNESIE: Przemysław Nawrocki: Regulowanie wielkich rzek to proszenie się o kłopoty

Żegluga śródlądowa była konkurencyjna wobec transportu lądowego, w czasach furmanek, kiedy nie zdawano sobie sprawy, że regulowanie wielkich rzek to proszenie się o kłopoty – mówi dr Przemysław Nawrocki, WWF Polska, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 20.07.2018 16:25 Publikacja: 20.07.2018 12:12

#RZECZoBIZNESIE: Przemysław Nawrocki: Regulowanie wielkich rzek to proszenie się o kłopoty

Foto: tv.rp.pl

Rząd chce przywrócić transport na rzekach.

- Można rozwijać w Polsce żeglugę, ale w myśl zasady - dostosuj łódź do rzeki, a nie rzekę do łodzi. Wisła i Odra są malutkie w porównaniu z europejskimi rzekami jak Dunaj, Ren czy Wołga. Wisła niesie 7 razy mniej wody niż Dunaj – tłumaczył Nawrocki.

Pozostało 88% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Duże zmiany dla kierowców w Krakowie. Nowe odcinki dróg jeszcze w tym roku
Transport
Ryanair bez umowy w Modlinie. I nie poszło (tylko) o pieniądze
Transport
Bez porozumienia Ryanaira z Modlinem. Latem 2025 zniknie co trzecie połączenie
Transport
Ranking najlepszych i najgorszych linii na świecie. Jak oceniono LOT?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Transport
Potrzeba sporo czasu, aby PKP Cargo wyszło na plus
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką