#RZECZoBIZNESIE: Przemysław Nawrocki: Regulowanie wielkich rzek to proszenie się o kłopoty

Żegluga śródlądowa była konkurencyjna wobec transportu lądowego, w czasach furmanek, kiedy nie zdawano sobie sprawy, że regulowanie wielkich rzek to proszenie się o kłopoty – mówi dr Przemysław Nawrocki, WWF Polska, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 20.07.2018 16:25 Publikacja: 20.07.2018 12:12

#RZECZoBIZNESIE: Przemysław Nawrocki: Regulowanie wielkich rzek to proszenie się o kłopoty

Foto: tv.rp.pl

Rząd chce przywrócić transport na rzekach.

- Można rozwijać w Polsce żeglugę, ale w myśl zasady - dostosuj łódź do rzeki, a nie rzekę do łodzi. Wisła i Odra są malutkie w porównaniu z europejskimi rzekami jak Dunaj, Ren czy Wołga. Wisła niesie 7 razy mniej wody niż Dunaj – tłumaczył Nawrocki.

Pozostało 88% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach