#RZECZoBIZNESIE: Przemysław Nawrocki: Regulowanie wielkich rzek to proszenie się o kłopoty

Żegluga śródlądowa była konkurencyjna wobec transportu lądowego, w czasach furmanek, kiedy nie zdawano sobie sprawy, że regulowanie wielkich rzek to proszenie się o kłopoty – mówi dr Przemysław Nawrocki, WWF Polska, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 20.07.2018 16:25 Publikacja: 20.07.2018 12:12

#RZECZoBIZNESIE: Przemysław Nawrocki: Regulowanie wielkich rzek to proszenie się o kłopoty

Foto: tv.rp.pl

Rząd chce przywrócić transport na rzekach.

- Można rozwijać w Polsce żeglugę, ale w myśl zasady - dostosuj łódź do rzeki, a nie rzekę do łodzi. Wisła i Odra są malutkie w porównaniu z europejskimi rzekami jak Dunaj, Ren czy Wołga. Wisła niesie 7 razy mniej wody niż Dunaj – tłumaczył Nawrocki.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Prezes PPL: Myślimy o partnerze do inwestycji w modernizację
Transport
Finnair odwołuje kolejne loty. Maj ze strajkami
Transport
Czarny tydzień we Francji. Strajkuje załoga kolei SNCF
Transport
Zatłoczone niebo nad Nowym Jorkiem. Rejsów ma być mniej
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Pakistan zamknął przestrzeń powietrzną dla Indii. Dłuższe loty z Europy do Azji
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne