Aktualizacja: 19.08.2018 12:53 Publikacja: 19.08.2018 12:15
Foto: Bloomberg
43,16 miliona pasażerów przewiozły Turkish Airlines w ciągu siedmiu miesięcy tego roku. To nowy rekord. W pirwszej połowie roku przychody tej linii zwiększyły się o 30 procent, do 6 mld dolarów. Zysk operacyjny był większy o 17 mln dolarów w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 i wyniósł 258 mln dolarów.
Linia lata w tej chwili na 255 lotnisk w 122 krajach na świecie i jest jednym z największych przewoźników w Afryce. W samej Turcji obsługuje 49 kierunków. A w tym roku otworzyła cztery nowe kierunki: Freetown, Samarkandę, Krasnodar i Moroni. Na pokładach jej samolotów nie jest jeszcze tak ciasno, jak u innych przewoźników europejskich - średnie wypełnienie w pierwszej połowie 2018, to 80,4 procent porównaniu europejską przeciętną na poziomie z 86 procent. Ale najwięcej w historii.
Europejskie lobby lotnicze forsuje niekorzystne zmiany dla pasażerów. To niedopuszczalny krok wstecz - alarmuje APRA, zrzeszenie kancelarii zajmujących się odzyskiwaniem pieniędzy od linii lotniczych za loty odwołane i opóźnione.
Tylko w ciągu dwóch dni dwie największe niskokosztowe linie lotnicze operujące z Polski ogłosiły 47 nowych połączeń na lato 2025. Nasz kraj jest jednym z najbardziej zdominowanych przez budżetowych przewoźników. Niekoniecznie zresztą najtańszych.
Rekordowe zamówienie przez japońską ANA Holdings samolotów Airbusa, Boeinga i Embraera. Japońskie linie lotnicze wydadzą na nie 14 mld dolarów.
Większość rejsów z lotniska w Monachium nie wystartuje 27 i 28 lutego, czyli w najbliższy czwartek i piątek. Ani jeden lot nie dojdzie do skutku w piątek z lotnisk greckich. W tym kraju na 24 godziny stanie cały transport.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Polska chciałaby stać się jednym z udziałowców Airbusa. Tak, jak jest to w przypadku Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Kanady – podał „Le Monde”, a za nim inne francuskie media.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Katowice kontynuują rozwój infrastruktury rowerowej. Pod koniec ub.r. oficjalnie udostępniono rowerzystom pierwszą w stolicy województwa śląskiego velostradę. Aktualnie miasto prowadzi prace związane z przygotowaniem i realizacją kolejnych rowerowych projektów.
Z zadowoleniem przyjmujemy inicjatywę Ministerstwa Sportu i Turystyki przygotowania strategii dla polskiej turystyki. To szansa na wykorzystanie potencjału polskich firm i wyraz uznania dla znaczącej roli turystyki w gospodarce oraz okazja do rozmowy o wsparciu jej rozwoju – mówią przedstawiciele branży turystycznej, twórcy nowo powstałego Klubu Polskiej Turystyki.
Podmioty zarządzające lotniskami będą musiały opracować plany generalne ich rozwoju na co najmniej 21 lat. Będą musiały je konsultować bardziej szczegółowo z samorządami, choć już nie z właścicielami nieruchomości w pobliżu lotnisk.
Prawie 36 milionów gości z zagranicy wybrało się w zeszłym roku do Grecji. To o niemal 10 procent więcej niż przed rokiem. W wypadku podróży lotniczych zmiana na plus wyniosła 10,7 procent, przy tych realizowanych drogą lądową o 8,9 procent.
Już w marcu przewoźnicy mogą zablokować wiele punktów w kraju. Domagają się pomocy rządu i mniejszej biurokracji.
Tajlandia i Wietnam bezpośrednio lotem z Poznania, "hotele blisko natury", więcej rejsów wycieczkowych – to oferta egzotyczna biura podróży Rainbow na sezon zima 2025/2026.
Abdullah Öcalan, odsiadujący wyrok dożywotniego pozbawienia wolności na tureckiej wyspie İmralı na morzu Marmara twórca Partii Pracujących Kurdystanu (PKK), wezwał członków tej grupy do złożenia broni i rozwiązania organizacji.
Bandyci znów napadają na pociągi w pustynnych rejonach Arizony i Kalifornii. Ale nie kradną już pieniędzy i złota, lecz przede wszystkim buty Nike.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas