Aktualizacja: 15.03.2015 21:33 Publikacja: 15.03.2015 21:00
Na razie program budowy dróg krajowych na lata 2014–2023 jest wciąż tylko projektem.
Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz
W nowym systemie zamiast jezdni z dwoma lub czterema pasami ruchu powstawać mają drogi z trzema pasami. W zależności od sytuacji drogowej w jednym z kierunków będą dwa pasy, a w przeciwnym jeden.
Dróg w systemie 2+1 jest na razie bardzo mało. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), funkcjonuje obecnie około dziesięciu odcinków o długości od kilku do kilkunastu kilometrów. Najdłuższym jest obwodnica Żyrardowa w ciągu drogi krajowej nr 50. Stanowi połączenie ruchliwej drogi ekspresowej S8 (tzw. gierkówki) z autostradą A2. Przed oddaniem do ruchu tej 15-kilometrowej trasy przejazd pomiędzy ekspresówką a autostradą zajmował blisko godzinę. Nowa trasa całkowicie upłynniła ruch. Kosztowała ponad 170 mln zł. W systemie 2+1 funkcjonuje także obwodnica Siedlec (długość trasy to 10,3 km), obwodnica Gołdapi (5,6 km), Olecka (7,6 km), Mrągowa (6,5 km) czy obwodnica Kępna (3,7). Łączna długość takich tras to zaledwie 60 km.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas