Reklama
Rozwiń

Drogi 2+1 szybsze i bezpieczniejsze

Nowy system budowy dróg ma wyeliminować czołowe zderzenia i zmniejszyć agresję kierowców tkwiących w korkach.

Aktualizacja: 15.03.2015 21:33 Publikacja: 15.03.2015 21:00

Na razie program budowy dróg krajowych na lata 2014–2023 jest wciąż tylko projektem.

Na razie program budowy dróg krajowych na lata 2014–2023 jest wciąż tylko projektem.

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

W nowym systemie zamiast jezdni z dwoma lub czterema pasami ruchu powstawać mają drogi z trzema pasami. W zależności od sytuacji drogowej w jednym z kierunków będą dwa pasy, a w przeciwnym jeden.

Dróg w systemie 2+1 jest na razie bardzo mało. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), funkcjonuje obecnie około dziesięciu odcinków o długości od kilku do kilkunastu kilometrów. Najdłuższym jest obwodnica Żyrardowa w ciągu drogi krajowej nr 50. Stanowi połączenie ruchliwej drogi ekspresowej S8 (tzw. gierkówki) z autostradą A2. Przed oddaniem do ruchu tej 15-kilometrowej trasy przejazd pomiędzy ekspresówką a autostradą zajmował blisko godzinę. Nowa trasa całkowicie upłynniła ruch. Kosztowała ponad 170 mln zł. W systemie 2+1 funkcjonuje także obwodnica Siedlec (długość trasy to 10,3 km), obwodnica Gołdapi (5,6 km), Olecka (7,6 km), Mrągowa (6,5 km) czy obwodnica Kępna (3,7). Łączna długość takich tras to zaledwie 60 km.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS