Tanie linie przekonały pasażerów cenami

Sukces tych przewoźników to efekt elastyczności w doborze kierunków oraz sprawnym i szybkim zarządzaniu cenami biletów.

Aktualizacja: 24.03.2015 21:43 Publikacja: 24.03.2015 21:00

Tanie linie przekonały pasażerów cenami

Foto: Bloomberg

Na polskim rynku lotniczym do największych graczy należą dwie tanie linie: Ryanair i Wizzair. Liczba ich pasażerów szybko rośnie, a według analiz rynku, najbliższe lata przyniosą umocnienie ich pozycji.

Ryanair przewozi ponad 7 milionów Polaków rocznie, co daje mu ok. 30-proc. udział w rynku. Lata z Polski na przeszło 100 trasach. Zaczynał od obsługiwania kierunków emigracyjnych, jak Wielka Brytania czy Irlandia, obecnie mocno wchodzi na trasy do miast na południu Europy.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Donald Tusk zapowiada program „Polskie morze”. Na Bałtyku ma być bezpieczniej
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii