Chodzi o fragment trasy pomiędzy Garwolinem a granicą województw mazowieckiego i lubelskiego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczęła właśnie drugi etap przetargu na wybór wykonawcy.
Inwestycję podzielono na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek o długości ok. 12,2 km od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc. Zaplanowano tam dwa węzły drogowe: Górzno i Gończyce. Powstanie m.in.: dziewięć mostów i wiaduktów w ciągu trasy S17 i nad nią oraz obwód utrzymania drogi ekspresowej.
Drugie zadanie to budowa odcinka pomiędzy obwodnicą Gończyc a granicą województw. Ma długość ok. 13 km. W ramach inwestycji powstanie węzeł Trojanów, a także 13 mostów i wiaduktów oraz dwa miejsca obsługi podróżnych.
GDDKiA zakwalifikowała do drugiego etapu przetargu (w pierwszym sprawdzano potencjał firm i możliwości realizacji inwestycji) 17 firm. 13 z nich chce budować obydwa odcinki. Pozostałe 5 walczy o tylko jeden.
Budowa ekspresówki S17 będzie realizowana w trybie projektuj i buduj. Oznacza to, że przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie wybuduje trasę. Jeszcze przed oddaniem jej do ruchu przygotuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonowej.