Amazon chce być jak Uber

Amerykański gigant handlu internetowego może wywrócić do góry nogami dotychczasowy sposób myślenia o usługach logistycznych.

Aktualizacja: 18.06.2015 09:43 Publikacja: 18.06.2015 09:37

Amazon chce być jak Uber

Foto: Bloomberg

Firma, szukając sposobu na zdobycie przewagi nad konkurentami branży e-commerce i ograniczenia kosztów logistycznych, zamierza wprowadzić nowy standard w kurierce. Jak podaje „Wall Street Journal" potentat przygotowuje się do wdrożenia rozwiązań na wzór Ubera. Chce wdrożyć aplikację, dzięki której każdy będzie mógł wziąć zlecenie na dostarczenie paczki. Dostawa przez tzw. zwykłych ludzi, a nie zawodowych kurierów, ma być szybsza, a przede wszystkim tańsza. Dostawca przesyłki będzie wykonywał bowiem usługę – naturalnie za opłatą – przy okazji, jadąc np. z pracy do domu, o ile odbiorca będzie oczekiwał gdzieś po drodze.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem