Reklama

Pendolino w kwietniu na nowych trasach

Pendolino będzie jeździć do kolejnych miast. PKP Intercity rozszerza połączenia tymi ekspresami premium do Jeleniej Góry i Kołobrzegu.

Publikacja: 02.03.2016 17:11

Pendolino w kwietniu na nowych trasach

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik Sławomir Mielnik

Na trasach: Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa oraz Kraków- Warszawa – Kołobrzeg – Kraków pendolino zacznie kursować od 29 kwietnia. Ceny biletów maja się zaczynać od 79 złotych w przypadku trasy do Jeleniej Góry i od 100 złotych w przypadku podróży z Krakowa do Kołobrzegu.

Na obu trasach pociągi będą wyjeżdżać po południu. Pendolino z Warszawy do Jeleniej Góry pojedzie przez Wrocław i Wałbrzych. Podróż ma trwać 5 godzin i 33 minuty, czyli o blisko 3 i pół godziny krócej niż obecnie. Z kolei pendolino z Krakowa i Warszawy do Kołobrzegu pojedzie odpowiednio 8 godzin i 27 minut (dziś ponad 11 godzin) oraz 5 godzin i 53 minuty (dziś blisko 8 godzin).

Intercity stopniowo odzyskuje pasażerów utraconych przed 2015 rokiem. Tylko w styczniu liczba pasażerów wzrosła o przeszło jedną czwartą r/r. Oznacza to, że w pierwszym miesiącu roku z usług przewoźnika skorzystało przeszło 2,6 miliona osób. To wynik o 28 proc. lepszy w porównaniu ze styczniem 2015 roku, tj. pierwszym pełnym miesiącem po wprowadzeniu do rozkładu jazdy pociągów pendolino i skróceniu czasu podróży na najważniejszych trasach.

Spółka zapowiada, że będzie dalej rozwijać ofertę dla przyciągnięcia większej liczby osób, które obecnie korzystają z innych niż kolej środków transportu. W najbliższym czasie przewoźnik ma przedstawić ofertę dla kierowców lub osób podróżujących pomiędzy mniejszymi miastami.

W 2015 roku Intercity przewiozło 31,2 mln klientów. To o 5,6 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej, co daje 22-procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2014 roku. O jedną piątą zwiększyła się liczba połączeń obsługiwanych przez spółkę: do 365 z dotychczasowych 302. Dzięki czterokrotnemu zwiększeniu liczby skomunikowanych ze sobą połączeń łatwiej się teraz przesiąść. Wróciły pociągi na modernizowaną linię Warszawa–Białystok, natomiast pendolino dojeżdża już do Bielska-Białej, Rzeszowa i Gliwic. Trasę pomiędzy Warszawą a Wrocławiem ekspresy pokonują w trzy godziny 28 minut, czas podróży z Warszawy do Krakowa skrócił się do dwóch godzin 15 minut. W godzinę jedziemy pomiędzy Warszawą i Łodzią, przyspieszyły pociągi między Olsztynem a Bydgoszczą oraz Poznaniem a Krakowem.

Reklama
Reklama

Spółka intensywnie wymienia i modernizuje tabor. Za dwa tygodnie ruszą dodatkowe pociągi na trasę pomiędzy Warszawą a Białymstokiem. Dwie trzecie połączeń na tej linii ma być obsługiwanych nowoczesnymi pociągami typu Dart produkowanymi przez bydgoską Pesę. Mają one m.in. udogodnienia dla rowerzystów, rodzin z małymi dziećmi czy osób niepełnosprawnych. Do eksploatacji wprowadzone zostały już składy typu Flirt produkowane przez konsorcjum Stadler-Newag. Spółka planuje ponadto modernizację 400 wagonów i 60 lokomotyw. Ma ona kosztować 1,8 miliarda złotych.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama