Specjalizująca się w transporcie śródlądowym grupa OT Logistics przedstawiła nową strategię

Grupa specjalizująca się w transporcie śródlądowym, spedycji kolejowej i morskiej oraz usługach portowych chce za 5 lat osiągać 1 mld euro przychodów rocznie.

Publikacja: 21.04.2016 09:49

OT Logistics opublikowało nową strategię rozwoju dla grupy kapitałowej. Zarząd spółki stawia przede wszystkim na rozwój portów w Polsce i Chorwacji, przeładunki towarów rolnych oraz poprawę marżowości żeglugi śródlądowej. Chce także wykorzystać potencjał zintegrowanej grupy do zwiększania przychodów i rozwijać w Europie korytarz transportowy Północ-Południe.

- Ostatnie dwa lata były dla nas wyjątkowe. Grupa kapitałowa OT Logistics wyraźnie wzmocniła się dzięki zrealizowaniu kilku ważnych inwestycji - mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics, cytowany w komunikacie prasowym. Przypomina, że spółka ma umowę wieloletniej dzierżawy gruntu w Porcie Gdańsk, nabyła pakiet akcji firmy operującej największym portem morskim w Chorwacji, a także kupiła 100 proc. udziałów przewoźnika kolejowego Landkol (obecnie OT Rail).

- Wspomniane inwestycje nie tylko otworzyły przed nami nowe rynkowe możliwości, ale i postawiły przed nami zupełnie nowe wyzwania. To dlatego dokonaliśmy rewizji naszej strategii - tłumaczy Nowik.

Dodaje, że wszystkie działania optymalizacyjne i nowe przedsięwzięcia mają sprawić, że grupa kapitałowa będzie mogła osiągać po 2021 r. roczne przychody zbliżone do 1 mld euro. Nowa strategia rozwoju bazuje na sześciu podstawowych założeniach, które mają zostać zrealizowane w najbliższych pięciu latach.

Pierwszy cel to zdobycie pozycji lidera w obsłudze produktów rolnych w basenie Morza Bałtyckiego (bez Rosji) oraz Morza Adriatyckiego. Udział grupy w rynku przeładunków rolnych w polskich portach morskich ma sięgnąć 50 proc. W 2015 r. wynosił 23 proc. Kolejne zadanie to podwojenie przeładunków w chorwackim porcie Rijeka. OT Logistics będzie też rozwijać terminale portowe oraz transport śródlądowy i kolejowy poprzez zmianę profilu usług. Ponadto planuje wejście do pierwszej dziesiątki spedytorów w Polsce oraz objęcie pięcioprocentowego udziału w kontenerowej spedycji morskiej. W związku z tym grupa chce być obecna na rynku usług logistycznych w krajach korytarza Północ-Południe. Wreszcie ostatni cel to zbudowanie pozycji środkowoeuropejskiego operatora kolejowo-logistycznego poprzez wzrost organiczny i budowanie aliansów strategicznych.

OT Logistics jest największym branżowym udziałowcem operatora chorwackiego portu Luka Rijeka i deklaruje możliwość zwiększenia zaangażowania w tej firmie, tak by przejąć nad nim kontrolę. - Prowadzimy rozmowy z akcjonariuszami Luka Rijeka. Celem jest osiągnięcie poziomu 50 proc. plus jedna akcja - deklaruje Piotr Ambrozowicz, wiceprezes OT Logistics, odpowiedzialny za finanse. Port w Rijece planuje w najbliższych latach inwestycje warte około 40 mln euro, które zwiększą jego potencjał i pozwolą na obsługę największych statków oceanicznych, pływających również na trasach przez Kanał Sueski.

OT Logistics opublikowało nową strategię rozwoju dla grupy kapitałowej. Zarząd spółki stawia przede wszystkim na rozwój portów w Polsce i Chorwacji, przeładunki towarów rolnych oraz poprawę marżowości żeglugi śródlądowej. Chce także wykorzystać potencjał zintegrowanej grupy do zwiększania przychodów i rozwijać w Europie korytarz transportowy Północ-Południe.

- Ostatnie dwa lata były dla nas wyjątkowe. Grupa kapitałowa OT Logistics wyraźnie wzmocniła się dzięki zrealizowaniu kilku ważnych inwestycji - mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics, cytowany w komunikacie prasowym. Przypomina, że spółka ma umowę wieloletniej dzierżawy gruntu w Porcie Gdańsk, nabyła pakiet akcji firmy operującej największym portem morskim w Chorwacji, a także kupiła 100 proc. udziałów przewoźnika kolejowego Landkol (obecnie OT Rail).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Bruksela przywołuje do porządku 20 linii lotniczych. Chodzi o „greenwashing”
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił