Niemcy, Czechy i Słowacja na celowniku Parcel Technik. Potem GPW

Notowana na NewConnect spółka, specjalizująca się w dostarczaniu na rynek automatów do odbierania paczek i przechowywania, zamierza wejść do Czech.

Publikacja: 17.05.2016 14:19

Niemcy, Czechy i Słowacja na celowniku Parcel Technik. Potem GPW

Foto: 123rf.com

Polska firma negocjuje kontrakt na dostawę maszyn i jak informują jej przedstawiciele, rozmowy są już zaawansowane. - Nasi południowi sąsiedzi zainteresowani są wykorzystaniem rozwiązań, jakie będą stosowane w skrytkomatach, do budowy sieci maszyn zlokalizowanych przy obiektach sportowych, gdzie przechowywany będzie sprzęt rekreacyjny, zwłaszcza ekwipunek do gry w hokeja na lodzie - informuje Parcel Technik.

Jeśli kontrahent będzie zadowolony, to w jak podaje spółka - w dalszej perspektywie z ofertą wejdzie na rynek słowacki. - Rozmawiamy z partnerem na rynku czeskim, który jest zdecydowany na zakup maszyn jakie będziemy wkrótce produkować. Trwają badania rynku, które mają zdecydować, jak duże może być zapotrzebowanie na rozwiązanie - wyjaśnia Rafał Markiewicz, przewodniczący Rady Nadzorczej Parcel Technik.

Firm, oprócz maszyn, będzie również pracować nad usługami dodatkowymi. - Chodzi np. o czyszczenie i konserwację sprzętu, który będzie powierzany naszym maszynom - mówi Markiewicz.

Projekt tzw. skrytkomatu jest w ostatniej fazie testów. Produkcja maszyn może ruszyć jeszcze w tym roku. Spółka podpisała już porozumienia z partnerami sprzedażowymi i poszukuje kolejnych. Planuje także wejść z ofertą do Niemiec. Przedstawiciele Parcel Technik wyjaśniają, że podjęto działania zmierzające do pozyskania partnerów strategicznych w tym kraju. Spółka chce stworzyć sieć konkurencyjną do tej jaką dysponuje Deutsche Post. - Odbyliśmy już pierwsze rozmowy dotyczące pozyskania partnerów na terenie Niemiec. Dostrzegamy, że strategia Deutsche Post DHL, który dysponuje ponad 2 tys. maszyn paczkomatowych na tym rynku, nie zmierza do obniżenia kosztów dystrybucji przesyłek, ale jest tylko elementem optymalizacji dla operatora. To pozwala nam myśleć perspektywicznie o tym rynku – przekonuje szef Rady Nadzorczej Parcel Technik.

Pierwszych partnerów firma może pozyskać do końca tego roku. Mieliby zająć się opracowaniem lokalizacji dla maszyn, jak i nawiązaniem współpracy z lokalnymi partnerami: przedstawicielami branży e-commerce oraz firmami kurierskimi. Jeśli ten plan się nie powiedzie, Parcel Technik rozważa powołanie własnej spółki w Niemczech.

Do końca 2016 r. Parcel Technik chce też pojawić się na GPW, gdzie po emisji akcji przeniesie notowania akcji. Na NC spółka pojawiła się w wyniku tzw. odwrotnego przejęcia notowanej już firmy Boomerang. Wszyscy akcjonariusze powyżej progu 5 proc. podpisali umowy typu lock-up i nie zamierzają sprzedawać posiadanych pakietów akcji do końca 2016 roku lub do czasu debiutu spółki na głównym parkiecie. Jednym z głównych akcjonariuszy spółki jest Parcel Terminals OS - podmiot z siedzibą w Dubaju, a także Midven, inna spółka z NC. W portfolio Midven znajdują się spółki realizujące rozwiązania IT, czy też Inkubator Technologiczny – InQubit, którego partnerem jest spółka giełdowa Integer.pl.

Polska firma negocjuje kontrakt na dostawę maszyn i jak informują jej przedstawiciele, rozmowy są już zaawansowane. - Nasi południowi sąsiedzi zainteresowani są wykorzystaniem rozwiązań, jakie będą stosowane w skrytkomatach, do budowy sieci maszyn zlokalizowanych przy obiektach sportowych, gdzie przechowywany będzie sprzęt rekreacyjny, zwłaszcza ekwipunek do gry w hokeja na lodzie - informuje Parcel Technik.

Jeśli kontrahent będzie zadowolony, to w jak podaje spółka - w dalszej perspektywie z ofertą wejdzie na rynek słowacki. - Rozmawiamy z partnerem na rynku czeskim, który jest zdecydowany na zakup maszyn jakie będziemy wkrótce produkować. Trwają badania rynku, które mają zdecydować, jak duże może być zapotrzebowanie na rozwiązanie - wyjaśnia Rafał Markiewicz, przewodniczący Rady Nadzorczej Parcel Technik.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach