Dofinansowane mają być też prace na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne (1 mld zł, w tym z UE 787 mln zł). Dzięki przebudowie linii i podniesieniu prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h, skróci się czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Białymstokiem. Modernizacja obejmuje też przystosowanie do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem wszystkich peronów na przystankach i stacjach.
Dofinansowany z CEF projekt na linii kolejowej Warszawa Włochy - Grodzisk Maz. (350 mln zł, w tym z UE 261 mln zł) jest jednym z etapów przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Po zakończeniu prac wzrosnąć ma prędkość pociągów pasażerskich z 90 do 120 km/h. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Powstanie nowy przystanek osobowy w Parzniewie, dzięki czemu do linii zyskają dostęp mieszkańcy kolejnych miejscowości.
Kolejnym dofinansowanym z CEF projektem są prace na linii obwodowej w Warszawie na odcinku Warszawa Gołąbki / Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska (341,3 mln zł, w tym z UE 290,1 mln zł). Rozbudowana zostanie m.in. stacja Warszawa Gdańska.
Dofinansowane mają być prace związane z poprawą bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów na poziomie szyn oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych (17,51 mln zł, w tym z UE 14,9 mln zł).
Unijne wsparcie otrzymał też projekt budowy drogi S61 Szczuczyn – Budzisko (3,43 mld zł, z czego z UE 1,75 mld zł). Dzięki inwestycji, realizowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, powstanie ponad 107 km drogi ekspresowej S61 na odcinku Szczuczyn – Budzisko (tj. do przejścia granicznego z Litwą).
Wsparcie otrzymał także projekt zrównoważonego połączenia morsko-lądowego Polska-Szwecja Świnoujście-Trelleborg, opartego o ulepszoną infrastrukturę i rozwój transportu intermodalnego (126,18 mln zł, w tym z UE 94,96 mln zł). Projekt będzie realizowany w partnerstwie z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz gminą Trelleborg.