Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 22.06.2025 13:23 Publikacja: 31.03.2022 08:07
Janusz Janiszewski
Foto: materiały prasowe
Na stanowisko został wybrany 18 lipca 2018 roku.
W PAŻP od 23 grudnia 2021 r. toczy się spór zbiorowy Związku Zawodowego Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej z kierownictwem Agencji. Konkretnie między zarządem a kontrolerami lotów, którzy nie zaakceptowali nowych warunków zatrudnienia, które znacząco obniżały im zarobki. Po obniżce średnio o 20-30 procent miały one plasować się w widełkach 20-45 tysięcy złotych. Obniżka wynikały ze znacznego zmniejszenia ruchu lotniczego z powodu pandemii COVID-19 i zamknięcia przestrzeni powietrznej nad Białorusią. To spowodowało drastyczny spadek przychodów agencji. Kolejny spadek ruchu nastąpił po inwazji Rosji na Ukrainę, a Polska i Litwa są krajami, które z tego powodu ucierpiały najbardziej. Według Eurocontroli, europejskiej organizacji zrzeszającej agencje kontroli ruchu powietrznego nad Europą ten spadek nad Litwą wyniósł 46 proc., zaś w Polsce 33 proc. - Nie możemy wrócić do patologicznie wysokich zarobków w wysokości 70-100 tysięcy złotych - mówił „Rzeczpospolitej” Janusz Janiszewski, który sam jest kontrolerem lotów i instruktorem prowadzącym szkolenia.
Airbus zdominował Paris Air Show. Ale i Embraer może być zadowolony. Boeinga jakby w stolicy Francji nie było. T...
Organizacje reprezentujące wykonawców i producentów w sektorze kolejowym domagają się pilnej zmiany obecnego mod...
Indyjski regulator rynku lotniczego w ostatni weekend zalecił poddanie przeglądom wszystkich Boeingów B787, któr...
Sąd Arbitrażowy w Moskwie zdecydował o nacjonalizacji moskiewskiego lotniska Domodiedowo. Jest to wyrok ostatecz...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Airbus 220 w dwóch wersjach, a nie brazylijski Embraer, będzie za dwa lata stanowił trzon floty regionalnej LOT-...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas