Pięć lat temu pion konkurencji Komisji Europejskiej ukarał Air France grzywną 182,9 mln euro, a KLM 127,1 mln. Łącznie 12 przewoźników, także Lufthansa, Martinair Holland, Cargolux, SAS, Singapore Airlines, Japan Airlines, Air Canada, British Airways, Cathay Pacific, Latam Airlines i Lan Cargo uczestniczyło w zmowie kartelowej w przewozie frachtu w okresie grudzień 1999 — luty 2006. Mieli do zapłacenia 776 mln euro
Za pierwszym razem Bruksela wymierzyła kary finansowe w 2010 r., ale pięć lat później zostały anulowane z powodu wady formalnej. Dwa lata później Komisja przywróciła je.
Obecnie unijny trybunał potwierdził grzywny wobec Air France-KLM, Air France, KLM, Martinair Holland, Cargolux i Singapore Airlines, zmniejszył sumy orzeczone przez Komisję Europejską, ale sam podwyższył je pozostałym przewoźnikom. Lufthansie i Swissowi darowano kary, bo ujawniły cały proceder.