Przedsiębiorstwo państwowe Antonow, na bazie którego zostanie utworzony klaster lotniczy, odpisał kontrakty z kanadyjskim CMC Electronics Inc. Firma jest spółką-córką amerykańskiego koncernu Esterline Technologies Corporation.

Kanadyjczycy dostawczą wyposażenie i części do samolotów rodzina An - podała agencja Unian.

Ukraińcy zmienili dostawcę wyposażenia w ramach lustrzanego do rosyjskiego programu zastępowania importu. W Kijowie rozumie się tutaj rezygnację z zakupów w Rosji. Kanadyjczycy dostarczą wyposażenie i aparaturę do An-148, An-158 i An-178. Ten ostatni istnieje na razie w jednym egzemplarzu, ale Antonow ma już kontrakt na 10 takich samolotów z azerskim Sil Way Airlains. Będą to m.in. systemy ekranu nawigacji, autopilot i części do montażu na dysz silnikowych.

Całe wyposażenie kanadyjskiej firmy, które będzie przystosowane do wykorzystania w ukraińskich samolotach, zostanie wcześniej poddane procedurze certyfikacji w Transport Canada.

- To jest bardzo ważne, w związku z późniejszą dalszą certyfikacją naszych samolotów na rynku europejskim - głosi komunikat Antonowa.

CMC Electronics dostarczy też wyposażenie i urządzenia do modernizowanego An-124-100. Chodzi o największy transportowiec świata - Rusłan. Kanadyjskie wyposażenie kokpitu zapewni możliwość korzystania Rusłana z najnowszego oprogramowanie nawigacyjnego.