Airbus: Zodiac Aerospace nie zlikwidował w pełni problemów w dostawach wyposażenia kabin

Członek kierownictwa Airbusa stwierdził, że Zodiac Aerospace nie zlikwidował w pełni problemów w dostawach wyposażenia kabin, ale Airbus zakłada dotrzymanie harmonogramu wydania samolotów A350

Publikacja: 30.06.2016 12:03

Airbus: Zodiac Aerospace nie zlikwidował w pełni problemów w dostawach wyposażenia kabin

Foto: Bloomberg

Dostawy tych nowych maszyn szerokokadłubowych uległy zakłóceniu z powodu opóźnień w dostawach wyposażenia wnętrz, foteli i kabin toalet przez Zodiac Aerospace oraz problemów z ich jakością. Dostawcę skrytykował za to szef Grupy Airbusa Tom Enders.

_ Co się tyczy wyposażenia wnętrza samolotów, zależymy od kilku dostawców, a Zodiac jest chyba najważniejszym z nich. Zodiac nie wyszedł jeszcze w pełni ze swych problemów — stwierdził szef działu zakupów Grupy Airbusa, Klaus Richter. Zapytany, co bardziej go niepokoi: opóźnienia czy jakość stwierdził: — W zasadzie opóźnienia, ale w praktyce i jedno i drugie.

Przedstawicielka Zodiaca powtórzyła opinię z czerwca, gdy jej firma poinformowała o postępie w kalifornijskiej fabryce produkującej oparcia foteli klasy biznes, ale przyznała, że istnieją problemy z jakością toalet w innym zakładzie też w Kalifornii.

- Cała nasza uwaga skupia się na A350 i na amerykańskiej działalności Zodiaca — powiedział Richter i dodał, że kalifornijska baza tego dostawcy jest zbyt oddalona i nie podlega należytej kontroli.

Nie są to jedyne czynniki opóźniające dostawy najnowszych samolotów Airbusa, ale Richter zapewnił, że producent zamierza wywiązać się z planu dostarczenia w tym roku co najmniej 50 maszyn. Dotychczas wydał klientom 10, jedenasty samolot przekazał 28 czerwca Ethiopian Airlines.

- Istnieje z całą pewnością kilka technicznych wyzwań dotyczących A350, związanych z komponentami i technologia materiałów. To normalne zjawisko przy nowym produkcie i jeśli wszystko pójdzie dobrze, dojdziemy do 50 samolotów w tym roku — powiedział. W końcowym montażu znajduje się 40 maszyn — dodał.

Wypowiedź Richtera zbiegła się z otwarciem nowego budynku centrali Grupy Airbusa w Tuluzie.

Dostawy tych nowych maszyn szerokokadłubowych uległy zakłóceniu z powodu opóźnień w dostawach wyposażenia wnętrz, foteli i kabin toalet przez Zodiac Aerospace oraz problemów z ich jakością. Dostawcę skrytykował za to szef Grupy Airbusa Tom Enders.

_ Co się tyczy wyposażenia wnętrza samolotów, zależymy od kilku dostawców, a Zodiac jest chyba najważniejszym z nich. Zodiac nie wyszedł jeszcze w pełni ze swych problemów — stwierdził szef działu zakupów Grupy Airbusa, Klaus Richter. Zapytany, co bardziej go niepokoi: opóźnienia czy jakość stwierdził: — W zasadzie opóźnienia, ale w praktyce i jedno i drugie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił