Nowa linia Air France-KLM

Francusko-holenderski przewoźnik ogłosił o utworzeniu nowej linii średniego i dalekiego zasięgu, aby walczyć z konkurentami znad Zatoki i europejskimi low-costami. Broni się, że nie powiela modelu low-cost, aby nie zmniejszać przychodów.

Publikacja: 03.11.2016 17:38

Nowa linia Air France-KLM

Foto: AFP

Informację  o tym  zamieszczono w komunikacie Air France-KLM z okazji przedstawienia planu "Trust Together" przewidującego wzrost przewozów międzykontynentalnych o 2-3 proc. rocznie do 2020 r.

Nowa linia będzie dysponować do 2020 r. flotą 10 samolotów dalekiego zasięgu, obsługiwać ok.30 proc. nowych połączeń z pilotami Air France na zasadzie dobrowolności. Pozwoli to wznawiać połączenia dotąd zlikwidowane jako nierentowne i utrzymać  zagrożone.

AF-KLM rozważa ponadto wyodrębnienie jako filii działu serwisowania samolotów, ale zachowa nad nim wyłączną kontrolę, bo chce wzmocnić swą pozycję na tym rosnącym rynku.

Przewoźnik zakłada dojście w 2020 r. do obrotów ok.28 mld euro (wobec 26 mld w 2015 r.) i przewozu 100 mln podróżnych (91 mln obecnie) flotą 435 samolotów, bez maszyn regionalnych. Zamierza zmniejszać koszty jednostkowe o ponad 1,5 proc. rocznie w latach 2017-20 i inwestować 1,7-2,2 mld euro rocznie.

Zmiany kadrowe

Wcześniej AF-KLM podał o mianowaniu dotychczasowego szefa działu serwisowania, Francka Ternera na stanowisko dyrektora generalnego Air France, potwierdzając informację dziennika "La Tribune". Prezes AF-KLM, Jean-Marc Janaillac obejmuje stanowisko prezesa Air France.

Ta dwójka zastępuje dotychczasowego prezesa-dyrektora generalnego Air France, Frederica Gageya, który odchodzi po nieco ponad 3 latach na tym stanowisku, bo nie udało mu się porozumieć z personelem pokładowym, co doprowadziło do 2 strajków latem.

F. Gagey awansował na stanowisko dyrektora finansowego Air France-KLM, na miejsce Pierre-Francois Riolacci, który podał się do dymisji.

Informację  o tym  zamieszczono w komunikacie Air France-KLM z okazji przedstawienia planu "Trust Together" przewidującego wzrost przewozów międzykontynentalnych o 2-3 proc. rocznie do 2020 r.

Nowa linia będzie dysponować do 2020 r. flotą 10 samolotów dalekiego zasięgu, obsługiwać ok.30 proc. nowych połączeń z pilotami Air France na zasadzie dobrowolności. Pozwoli to wznawiać połączenia dotąd zlikwidowane jako nierentowne i utrzymać  zagrożone.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił