Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 23.11.2016 21:07 Publikacja: 23.11.2016 19:07
Branża transportowa to nie tylko ponad 6 proc. PKB, to także ponad jedna trzecia dodatniej części bilansu handlowego Polski i ponad 500 tys. zatrudnionych kierowców. Jest krwiobiegiem polskiej gospodarki. Mateusz Walewski, ekonomista PwC
Foto: Fotorzepa
Powinniśmy pomyśleć o unowocześnianiu sprzętu, który służy do szkolenia kandydatów na kierowców. Dzięki temu wzrośnie bezpieczeństwo na drogach. Hanna Kowalska, naczelnik Departamentu Transportu Drogowego w MIiB
Foto: Fotorzepa
Jeśli chcemy, aby branża się rozwijała, musimy tworzyć ułatwienia dla kierowców i przedsiębiorców. Tak, aby kierowcy pracowali w kraju, a nie za granicą. Bogdan Oleksiak, dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w MIiB
Foto: Fotorzepa
Jesteśmy otwarci na współpracę z pracodawcami. Chcemy wprowadzać zawody, które są potrzebne polskiej gospodarce. Piotr Bartosiak, p.o. zastępcy dyrektora Departamentu Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego MEN
Foto: Fotorzepa
Aby poprawić sytuację na rynku pracy kierowców, trzeba podjąć działania zarówno po stronie pracodawców, jak i kilku ministerstw. Dopiero synergia tych działań da nam pożądane efekty. Maciej Wroński, przewodniczący związku pracodawców Transport i Logistyka Polska
Foto: Fotorzepa
Przyszli kandydaci na kierowców powinni dostać duże wsparcie w postaci przygotowania do zawodu oraz mieć uczciwe warunki pracy. Ale potrzeba też dużo zwykłych, czysto ludzkich relacji, bo bez nich trudno o satysfakcję. Paweł Trębicki, dyrektor generalny Raben Transport
Foto: Fotorzepa
Państwo powinno przywrócić szkoły, które kształciły kierowców zawodowych. Wtedy przybędzie profesjonalnych kierowców. Tadeusz Kucharski, przewodniczący rady krajowej sekcji transportu drogowego NSZZ Solidarność
Foto: Fotorzepa
W jaki sposób rozwiązać problem rosnącego niedostatku kierowców w polskiej gospodarce, aby nie ucierpiał potencjał eksportowy polskiej gospodarki – zastanawiali się uczestnicy debaty „Rzeczpospolitej".
Od wejścia Polski do Unii Europejskiej rozpoczęła się gwałtowna ekspansja polskich przedsiębiorstw transportowych za granicę. Obecnie aż 25 proc. przewozów międzynarodowych w UE obsługują firmy znad Wisły. Lawinowo rośnie więc zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników. W 2015 roku brakowało na polskim rynku pracy około 100 tys. zawodowych kierowców – szacuje firma doradcza PwC. Zapotrzebowanie na nich ma rosnąć średnio o 30 tys. W 2025 roku może ich brakować nawet 300 tys. Choć ok. 35 tys. osób uzyskuje co roku kwalifikacje zawodowe kierowcy, to potrzeby rynku pracy i rezygnacje z zawodu powodują, że liczba nowych kierowców powinna rosnąć niemal dwukrotnie szybciej.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Amerykański sekretarz obrony Pete Hegseth i Saud bin Abdulrahman Al-Thani, wicepremier i minister obrony Kataru,...
Ukraińsko-białoruska grupa hakerów, zachęcona sukcesem pierwszego cyberataku na system IT Aerofłotu, zapowiada k...
Tylko 20 minut trwała w środę awaria systemu kontroli lotów na brytyjskich lotniskach, a jej skutki pasażerowie...
Zarząd PKP Cargo chce m.in. aby wynagrodzenie zasadnicze i premia były powiązane z wynikami pracy. W tej sprawie...
Strategia pozwala nam wyjść poza horyzont otwarcia lotniska i uruchomienia szybkiej kolei. Myślimy już o przyszł...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas