„Integracja działalności kolejowej jest elementem aktualnej strategii logistyki grupy Orlen zmierzającej do optymalizacji tej części naszej działalności" – podkreślił Andrzej Raszewski, dyrektor biura logistyki – Polska w PKN Orlen, cytowany w środowym komunikacie spółki.
Jak zaznaczył, „dzięki połączeniu potencjału spółek PKN Orlen może „efektywniej planować i realizować potrzeby przewozowe" swej grupy kapitałowej i jednocześnie budować wartość aktywów „poprzez pozyskiwanie przychodów z zewnątrz".
„Orlen KolTrans stanie się jeszcze bardziej wiarygodnym partnerem biznesowy na czym skorzysta zarówno właściciel jak i załoga" – dodał Raszewski.
PKN Orlen zwrócił uwagę, iż w efekcie połączenia segmentu usług kolejowych Euronaft Trzebinia z Orlen KolTrans „powstanie przewoźnik, który na polskim rynku będzie konkurować z CTL Logistics o piątą pozycję".
PKN Orlen podał, powołując się na dane Urzędu Transportu Kolejowego za 2016 r., że udział w rynku transportowym Orlen KolTrans to 2,27 proc., według pracy przewozowej, a Euronaft Trzebinia to 1,04 proc. „Z danych z bieżącego roku widać również, iż w obu podmiotach tendencja jest wzrostowa" – podkreśliła spółka.