Za co dopłacimy liniom lotniczym

Awantura o bagaż wnoszony na pokład samolotów Ryanaira zwłaszcza w lotach do portów izraelskich, nie była przypadkowa. Linie szukają innych możliwości, poza sprzedaniem biletu, zarobienia na podróżnych.

Aktualizacja: 27.01.2018 13:56 Publikacja: 27.01.2018 09:34

Za co dopłacimy liniom lotniczym

Foto: AFP

Ostra konkurencja na rynku powoduje, że przewoźnicy nadal będą pokazywać niskie taryfy. Są one możliwe do utrzymania dzięki temu, że przewoźnicy wprowadzają do cenników coraz więcej płatnych usług i towarów. W tym roku na podróże lotnicze pasażerowie wydadzą 861 miliardów dolarów, o 74 miliardów dolarów więcej, niż w 2017 roku - wynika z prognozy Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA). W 2017 było to 787 miliardów. 81 miliardów dolarów z tej kwoty linie zarobiły na opłatach dodatkowych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?
Transport
W PKP Cargo rośnie napięcie na linii zarząd – związkowcy
Transport
LOT wybrał dostawcę samolotów dla floty regionalnej. Jednak nie Embraer
Transport
Efekt wojny Izraela z Iranem. Tysiące Rosjan koczują na arabskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
Podróże na Bliski Wschód coraz bardziej ryzykowne