Aktualizacja: 22.05.2025 15:47 Publikacja: 14.10.2021 14:52
Foto: Adobe Stock
Brytyjski przewoźnik Freightliner zdecydował się zrezygnować tymczasem z lokomotyw elektrycznych i przywrócić do łask spalinowe lokomotywy z silnikami diesla. To efekt wzrost cen prądu i stawek Network Rail, które między sierpniem a październikiem poszybowały w górę o 2010 procent.
Freightliner to największy w Wielkiej Brytanii przewoźnik intermodalny i drugi pod względem przychodów przewoźnik towarowy. Aktualnie wykorzystuje 23 lokomotywy elektryczne stanowiące 10 procent jego floty. W efekcie drastycznego wzrostu cen energii wykorzystanie elektrowozów przestało się opłacać i Freightliner zdecydował się na to, by czasowo zastąpić je lokomotywami spalinowymi.
Rosyjska awiacja sypie się coraz mocniej. Najczęściej wysiadają silniki i opony, których rosyjskie linie nie maj...
Za unijne pieniądze PKP Intercity kupi ponad pół setki szybkich lokomotyw i zmodernizuje blisko ćwierć tysiąca w...
Grupa PKP Cargo chce zbyć udziały w Euroterminalu Sławków i Terminalach Przeładunkowych Sławków-Medyka. Zarząd z...
Po raz pierwszy Bruksela szykuje się do ukarania rosyjskiego koncernu, którego spółka zależna miała kluczowe zna...
„Mamy wreszcie bezpośrednie połączenie kolejowe z Polski do Chorwacji; ruszamy od czerwca, cztery dni w tygodniu...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas