Reklama
Rozwiń
Reklama

Austrian Airlines kuszą pasażerów biznesowych

Wiadomo, że dla linii lotniczych w Europie ten sezon letni był udany. Pokazały się połączenia czysto turystyczne, a Europejczycy tłumnie wyjeżdżają na wakacje. Teraz lato powoli dobiega końca, a przewoźników czekają trudne miesiące jesienno-zimowe. Dlatego zaczyna się mocna rywalizacja o pasażerów biznesowych. A ci wracają bardzo powoli.

Publikacja: 12.09.2021 16:47

Normalizacja w Austrian Airlines

Normalizacja w Austrian Airlines

Foto: Bloomberg

Drugi kłopot to bardzo ograniczona liczba krajów w Azji i za Atlantykiem, dokąd z Europy można polecieć. Stany Zjednoczone nadal są praktycznie zamknięte dla pasażerów europejskich. Nic nie wskazuje na to, że szybko otworzą się Chiny, gdzie w tej chwili wszyscy przylatujący podlegają kwarantannie.

Dlatego linie europejskie starają się robić wszystko, by pozyskać chętnych do latania. LOT, Lufthansa, Swiss i Austrian Airlines wydłużają terminy, do których bezkosztowo można zmienić datę podróży.

Uczestnicy programu lojalnościowego Miles&More po raz kolejny przesuwają do przodu daty wygaśnięcia statusów. Otwierają się poczekalnie dla pasażerów biznesowych, oczywiście obowiązują tam ograniczenia, ale komfort oczekiwania na odlot jest znacznie większy niż w terminalu.

— Tylko we wrześniu będziemy mieli 70 kierunków w Europie, które zawsze były popularne wśród pasażerów biznesowych. Mam nadzieję, że wrócą. W naszej ofercie są także loty do Stanów Zjednoczonych i wierzę, że Europejczycy wkrótce będą tam mogli polecieć bez ograniczeń. Wrzesień zawsze był doskonały dla ruchu biznesowego — mówi Michael Trestl, wiceprezes Austrian Airlines.

W swojej długodystansowej siatce Austriacy umieścili Nowy Jork, Chicago, Waszyngton, Szanghaj, Bangkok, Tokio i Tel Awiw, licząc, że restrykcje powoli będą znoszone.

Reklama
Reklama

Nie jest to takie pewne. USA miały się otworzyć tego lata, ale tak się nie stało. Potem mówiono o końcu września — stąd Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) potwierdziło, że tegoroczne WZA w Bostonie na początku października będzie wydarzeniem z osobistym uczestnictwem delegatów i akredytowanych mediów, a nie (jak rok temu) online. W tej chwili wiadomo, że termin wrześniowy jest nieaktualny i być może USA otworzą się na Europejczyków tuż przed Bożym Narodzeniem. Ale to też nie jest pewne.

Transport
Statek Maersk przepłynął przez Bab al-Mandab. Czy to początek zmian?
Transport
Nowe sankcje Unii i Wielkiej Brytanii uderzają we flotę cieni i robiących biznesy z Rosją
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama