Wszystkie te linie walczą o udział rynkowy w Niemczech i Austrii po bankructwie Air Berlin, a ich spor bierze się stąd, że chcą mieć samoloty, bo Airbus nie dotrzymuje terminów dostaw z powodu problemów producenta silników.
Czytaj także: Niki Lauda liczy na zysk Laudamotion w 2019 roku
LaudaMotion utworzona z resztek Niki należącej do Air Berlin używa 9 samolotów A320 wynajętych od Lufthansy i 10 B737 od nowego udziałowca Ryanaira.
„LaudaMotion nie dotrzymała ostatnio kilkakrotnie zobowiązań płacenia za leasing uzgodniony w kontrakcie" — oświadczyła teraz Lufthansa. Dodała, że potrzebuje tych samolotów dla rozwijanej taniej linii Eurowings i w związku z tym wykorzystała prawo wypowiedzenia umowy leasingowej.
Ryanair zaprzeczył temu i stwierdził, że Lufthansa nie zapłaciła austriackiej linii za wykonywanie dla niej lotów od marca do maja. „LaudaMotion wielokrotnie dotrzymywała wobec Lufthansy płatności za leasing i serwisowanie. Twierdzenia Lufthansy o kilkakrotnym niedotrzymywaniu zapłaty są nieprawdziwe" — oświadczyli Irlandczycy.