Mówi się nawet, że „sieroce loty” (cinderella flights), czyli te, które wystartowały jeszcze przed brexitem, a wylądować mają już po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, mogą dostać odmowę przyjęcia na lotnisku. Taki problem z pewnością będzie miał EasyJet, który już opublikował rozkład letnich lotów i wynika z niego, że jeśli znajdą się na pokładach jego samolotów obywatele Wielkiej Brytanii, to wejdą do samolotu jako obywatele Unii Europejskiej, a wysiądą jako pochodzący z kraju nieunijnego, a nawet „państwa trzeciego”.
Czytaj także: CPK i PAŻP mają pomóc Europie. Ale lato 2019 znów będzie pełne opóźnień
— Najlepiej byłoby, gdyby Brytyjczycy powtórzyli głosowanie — mówił prezes Qatar Airways Akbar al-Baker podczas madryckiej konferencji Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA). - To rozwiązałoby wszystkie problemy. Nie jestem w stanie zrozumieć, jak w tak kluczowych dla kraju sprawach może decydować prosta większość. Jestem przekonany, że teraz Brytyjczycy zagłosowaliby inaczej, ale i tak w referendum powinno decydować 75 procent głosów.
— Nie jesteśmy informowani o stanie negocjacji między UE i Londynem w kwestiach dotyczących lotnictwa – przyznają zgodnie prezes Lufthansy Carsten Spohr i szef LOT-u Rafał Milczarski. Ten drugi jest jednak dobrej myśli, sądzi że umowa ureguluje też kwestie lotnicze. — Od początku 2019 roku LOT otwiera nowe połączenie do Londynu. Tym razem na lotnisko London City — mówił w Madrycie.
Kancelaria prawna Air Help, wyspecjalizowana w odzyskiwaniu w imieniu pasażerów odszkodowań za odwołane bądź opóźnione loty, przygotowała trzy scenariusze post brexitowe. Pierwszy i najgorszy z nich zakłada, że Wielka Brytania uchyli rozporządzenie WE261 określające wysokość i warunki przyznawania odszkodowań. Wówczas pasażerowie nie będą mieli prawa do jakichkolwiek odszkodowań. Nadal jednak loty z Europy do Wielkiej Brytanii, nawet te wykonywane przez brytyjskie linie lotnicze, będą objęte przepisami rozporządzenia WE 261, dając tym samym pasażerom prawo do rekompensaty finansowej.