Reklama

Linie lotnicze w czarnej dziurze przez brexit

Żaden z prezesów europejskich linii lotniczych nie wie, na jakich zasadach jego samoloty będą latały po brexicie do Wielkiej Brytanii. Do niewiedzy przyznaje się także Kathryn Leahy, odpowiadająca za operacje lotnicze na Heathrow i dyrektor generalny IATA Alexandre de Juniac.

Publikacja: 16.11.2018 10:25

Linie lotnicze w czarnej dziurze przez brexit

Foto: Bloomberg

Mówi się nawet, że „sieroce loty” (cinderella flights), czyli te, które wystartowały jeszcze przed brexitem, a wylądować mają już po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, mogą dostać odmowę przyjęcia na lotnisku. Taki problem z pewnością będzie miał EasyJet, który już opublikował rozkład letnich lotów i wynika z niego, że jeśli znajdą się na pokładach jego samolotów obywatele Wielkiej Brytanii, to wejdą do samolotu jako obywatele Unii Europejskiej, a wysiądą jako pochodzący z kraju nieunijnego, a nawet „państwa trzeciego”.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Transport
Inwazja rosyjskich dronów uderzyła w polskie lotnictwo cywilne
Transport
Rosyjski przemysł lotniczy zamiera. Przepaść między Rosją a USA i resztą świata
Transport
Zakłócenia w ruchu lotniczym przez rosyjskie drony to duży koszt dla przewoźników
Transport
Loty w Polsce opóźnione i odwołane po wtargnięciu rosyjskich dronów
Reklama
Reklama