Aktualizacja: 19.04.2015 08:48 Publikacja: 19.04.2015 08:48
Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak
Dotyczy ona modernizacji systemu sterowania ruchem na trasie Rawicz - Czempiń, będącej fragmentem linii łączącej Wrocław z Poznaniem. Po zakończeniu modernizacji trasy pociągi będą jeździć pomiędzy obydwoma miastami wojewódzkimi z prędkością 160 kilometrów na godzinę.
Zawarta w piątek umowa o wartości 282 miliony złotych unowocześni system. Klasyczne urządzenia oparte o kable miedziane zastąpi nowa technologia - światłowody i komputery wspomagające pracę dyżurnych ruchu odpowiadających za bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Wykonawca zajmujący się modernizacją przebuduje 6 nastawni. W Lesznie zbuduje lokalne centrum sterowania ruchem - skomputeryzowane centrum zarządzania ruchem kolejowym na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. Wzdłuż torów położony zostanie światłowód o długości 150 km. Prace obejmą również montaż 212 nowych semaforów. Inwestycję zrealizuje konsorcjum w składzie: Bombardier Transportation Polska oraz Krakowskie Zakłady Automatyki.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas