Lobby asfaltowe walczy z betonem na drogach

Trwa spór, czy budując autostrady i ekspresówki z betonu, zaoszczędzimy 500 mln zł, czy raczej dopłacimy 710 mln zł.

Publikacja: 06.08.2015 22:00

Trwa spór, czy budując autostrady i ekspresówki z betonu, zaoszczędzimy 500 mln zł, czy raczej dopła

Trwa spór, czy budując autostrady i ekspresówki z betonu, zaoszczędzimy 500 mln zł, czy raczej dopłacimy 710 mln zł.

Foto: Fotorzepa/Łukasz Solski

W planie budowy dróg znacznie częściej niż do tej pory będzie się stosować nawierzchnię betonową. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) chce, by w tej technologii powstało ponad 800 km szybkich tras. Ich zaletą ma być większa wytrzymałość i niższe koszty eksploatacji. Tymczasem firmy wykonujące nawierzchnie asfaltowe przekonują, że będzie odwrotnie: to asfalt ma być bardziej opłacalny, a plany zwiększenia stosowania betonu mogą doprowadzić do problemów z jakością i terminowością inwestycji.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem