Reklama

Lobby asfaltowe walczy z betonem na drogach

Trwa spór, czy budując autostrady i ekspresówki z betonu, zaoszczędzimy 500 mln zł, czy raczej dopłacimy 710 mln zł.

Publikacja: 06.08.2015 22:00

Trwa spór, czy budując autostrady i ekspresówki z betonu, zaoszczędzimy 500 mln zł, czy raczej dopła

Trwa spór, czy budując autostrady i ekspresówki z betonu, zaoszczędzimy 500 mln zł, czy raczej dopłacimy 710 mln zł.

Foto: Fotorzepa/Łukasz Solski

W planie budowy dróg znacznie częściej niż do tej pory będzie się stosować nawierzchnię betonową. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) chce, by w tej technologii powstało ponad 800 km szybkich tras. Ich zaletą ma być większa wytrzymałość i niższe koszty eksploatacji. Tymczasem firmy wykonujące nawierzchnie asfaltowe przekonują, że będzie odwrotnie: to asfalt ma być bardziej opłacalny, a plany zwiększenia stosowania betonu mogą doprowadzić do problemów z jakością i terminowością inwestycji.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama