Powstanie dodatkowy peron, a zakres prac obejmuje także nową nastawnię i modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i wzmocnienie gruntu pod torami. Przedsięwzięcie ma pozwolić na dostosowanie infrastruktury kolejowej stacji Włoszczowa Północ do większej prędkości pociągów. Skróci to czas przejazdu. Zakończenie robót planowane jest na koniec przyszłego roku.
Nowy peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz antypoślizgową nawierzchnię. Zostanie również dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Windy ułatwią wsiadanie do pociągów niepełnosprawnym, pasażerom z ciężkim bagażem lub wózkiem. Projekt zakłada także budowę kładki lub przejścia pod torami, które połączy perony.
Przebudowanie stacji dostosuje do włączenia w Centralną Magistralę Kolejową linii nr 582. Sama stacja – według informacji Polskich Linii Kolejowych (PLK) – ma cieszyć się coraz większym zainteresowaniem. Uruchomiona w 2006 roku przyjmowała początkowo tylko dwa pociągi dziennie. Obecnie w ciągu doby zatrzymuje się na niej 29 pociągów, w tym 10 składów pendolino.
PLK ogłosiły również przetarg na remont stacji w Olszamowicach. W ramach inwestycji zostanie przebudowana infrastruktura techniczna stacji, w tym tory, rozjazdy i sieć trakcyjna. Na realizację projektu planuje przeznaczyć 65 mln zł. Inwestycja pozwoli na dostosowanie infrastruktury kolejowej na stacji do osiągnięcia przez pociągi wyższych prędkości, a także na sprawny przejazd Centralną Magistralą Kolejową.