Reklama

Prawa socjalne kierowców jako pałka na konkurencję

Polski transport drogowy może być pierwszą ofiarą Traktatu w Lizbonie.

Publikacja: 02.02.2017 17:52

Prawa socjalne kierowców jako pałka na konkurencję

Foto: 123rf.com

W Paryżu 9 państw zawarło „Sojusz drogowy"; 31 stycznia spotkali się tam ministrowie transportu Austrii, Belgii, Danii, Francji, Luksemburga, Niemiec, Norwegii, Szwecji oraz Włoch. Te państwa popierają objęcie transportu drogowego dyrektywą o pracownikach delegowanych i poddanie ich wymogom m.in. płacy minimalnej.

Wymienione kraje pod pozorem walki o prawa socjalne kierowców usuwają ze swoich rynków przewoźników głównie z nowych krajów UE. Zapowiadają „koniec parkingów-sypialni w Unii Europejskiej". W paryskiej deklaracji domagają się wprowadzenia nakazów powrotu zagranicznych kierowców do domów na weekendy oraz inne wolne od pracy dni tygodnia. Informują także o zaostrzeniu kontroli drogowych. Przedstawiciele Francji i Niemiec zapowiedzieli, że nie zamierzają wycofać się z wymogu stosowania płac minimalnych w transporcie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
PKP Cargo chce nowego systemu wynagradzania. Czy będą zwolnienia?
Transport
Filip Czernicki, prezes CPK: Wchodzimy w nową fazę rozwoju
Transport
Aerofłot wciąż w mocy hakerów. Kolejne loty odwołane, trwa liczenie strat
Transport
Atak hakerski na Aerofłot. Paraliż największego lotniska
Transport
Koniec z haraczem za walizkę? Unia chce uregulować bagaż podręczny
Reklama
Reklama