Reklama

Nowe technologie pomogły listonoszom

Poczta Polska doręczyła już 20 mln przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO). Rekordowym miesiącem był kwiecień br. z ponad 3 mln doręczonych EPO - podał państwowy operator.

Aktualizacja: 08.05.2017 12:07 Publikacja: 08.05.2017 12:04

Nowe technologie pomogły listonoszom

Foto: 123rf.com

Według Poczty Polskiej (PP) tak dobry wynik to efekt wyposażenia listonoszy w ponad 22 tys. tabletów oraz wdrożenie innowacyjnej aplikacji Mobilny Listonosz. - Biorąc pod uwagę zakres i obszar wdrożenia oraz ilość pozyskanych urządzeń, jest to największy tego typu projekt w Europie - informuje PP.

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru zastąpiło tzw. Zwrotne Potwierdzenia Odbioru w formie papierowej dla korespondencji wymiaru sprawiedliwości. Równolegle z realizacją kontraktu sądowego wdrażana jest obsługa przesyłek nadawanych przez komorników. W procesie doręczania przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru listonosze wykorzystują tablety wyposażone w aktywny rysik, umożliwiający rejestrowanie indywidualnych cech składanych podpisów. Do placówek pocztowych trafiło również ponad 10 tys. urządzeń typu signature pad, przeznaczonych do potwierdzania odbioru przesyłek awizowanych w ponad 7 tys. lokalizacji.

- Obsługa korespondencji wymiaru sprawiedliwości przez Pocztę to gwarancja solidności usługi i bezpieczeństwa powierzonych listów. Technologia zastosowana w projekcie Mobilny Listonosz może być z powodzeniem wykorzystywana przy świadczeniu przez Pocztę innych usług biznesowych oraz z zakresu e-administracji - mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu PP.

Poczta planuje rozbudowywanie aplikacji Mobilny Listonosz o kolejne funkcje. Obecnie oprócz przesyłek z EPO na urządzeniach mobilnych można rejestrować kary SIM. Wkrótce na tabletach pojawi się aplikacja do sprzedaży ubezpieczeń a rozważana jest ponadto możliwość zakładania tzw. Profili Zaufanych we współpracy z firmą Envelo (spółka z grupy PP) bezpośrednio u listonosza, bez  przychodzenia  do placówki pocztowej. Pocztowcy podkreślają, że wdrożone rozwiązanie zmieniło rynek przesyłek w Polsce i znacząco unowocześniło i usprawniło pracę wszystkich osób zaangażowanych w proces doręczania korespondencji.

Urządzenia do realizacji usługi PP dostarczyła firma T-Mobile Polska. - Dla T-Mobile realizacja kontraktu dla Poczty była jedną z większych klienckich operacji logistycznych w ostatnich latach - komentuje Artur Ostrowski, członek zarządu T-Mobile Polska.

Reklama
Reklama

Realizacja kontraktu na obsługę polskich sądów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych to kolejny krok w kierunku pełnienia przez Pocztę Polską roli głównego operatora cyfrowego.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama