Niepokoje związane z narodem Ujgurów, Muzułmanów mieszkających na zachodzie kraju wymieniane są przez analityków jako jeden z głównych czynników mogących zdestabilizować rząd w Pekinie.

Chiny nawiedzają także liczne trzęsienia ziemi. Tysiące poszkodowanych często nie mają szans na ratunek, ponieważ oddziały ratunkowe nie docierają na czas. Superszybkie helikoptery mogłyby przydać się także i przy takich okazjach.

Według planu chińskiej firmy Aviation Industry Corp dwa prototypy nowych maszyn mają powstać w ciągu najbliższej dekady. Odpowiedni budżet czeka na zagospodarowanie, prowadzone są także prace nad nowymi rozwiązaniami aerodynamicznymi w tunelach powietrznych. Przed 2025 rokiem prototypy zostaną udoskonalone i szybko trafią do dalszej produkcji.

Aviation Industry Corp prezentowało już kilka pionierskich rozwiązań podczas drugiego chińskiego helikopterowego Expo we wrześniu 2013 roku. Największym uznaniem cieszył się model nazwany Blue Whale (Błękitny Wieloryb) wyposażony w cztery wirniki o zmiennej pozycji (podobnie jak amerykański samolot V-22 Osprey) oraz bezzałogowy helikopter Jueying-8.

Wieloryb ma osiągać prędkość nawet 700 km na godzinę, dzięki czemu może być dwukrotnie szybszy od większości obecnych helikopterów. Dla porównania najszybszy śmigłowiec świata Westland Lynx w 1972 ustanowił rekord prędkości 321 ,74 km/h, a jego podrasowana wersja 14 lat później poleciała nieco powyżej 400 km/h. Bezzałogowy Jueying-8 ma być właśnie tak szybki jak najszybszy Lynx. Dodatkowo jego konstrukcja utrudni wykrywanie przez radary.