RPA: Zakaz reklamy z odkryciem Europy przez mieszkańca Afryki

Advertising Regulatory Boar, instytucja zajmująca się kontrolą treści reklam w RPA, nakazała sieci Fast Food Chicken Little wycofać reklamę, przedstawiającą podróż mieszkańca XVII-wiecznej Afryki, który dociera do Holandii i odkrywa kontynent zamieszkały przez białych ludzi, nadając mu nazwę "Europa".

Aktualizacja: 19.12.2018 20:38 Publikacja: 19.12.2018 20:23

RPA: Zakaz reklamy z odkryciem Europy przez mieszkańca Afryki

Foto: YouTube

arb

Reklama przedstawia historię Wielkiego Johna (Big John - tak nazywa się kanapka oferowana przez sieć Chicken Little), który w 1650 roku wyrusza w podróż po świecie i dociera do Holandii.

Gdy ląduje w porcie wita się z jego mieszkańcami słowami "Cześć biali!", po czym stwierdza, że "miejsce mu się podoba" i dodaje, że "nazwie je Europa". Na końcu klient restauracji Chicken Little zapewnia zebrane w niej osoby, że "tak wygląda właśnie historia Big Johna", po czym następna w kolejce klientka zamawia właśnie tą kanapkę.

Advertising Regulatory Board nakazała zaprzestanie emisji reklamy "w tym formacie". Zdaniem tej instytucji reklama "trywializuje problem kolonizacji, który jest bolesny dla wielu mieszkańców RPA" (kraj ten wywodzi się z państw założonych przez potomków osadników holenderskich - Burów).

Sieć Chicken Little podkreśla, że "jest godne pożałowania" iż reklama spotkała się z negatywnym odbiorem klientów, ponieważ "nie było intencją sieci kpienie z problemu kolonizacji i jego wpływu na Afrykę oraz jej mieszkańców".

Advertising Regulatory Board przyznaje, że zamiana ról w historii o kolonizacji może być odbierana jako element humorystyczny, ale dodaje, że "kolonizacja Afryki i jej mieszkańców była wydarzeniem traumatycznym".

Społeczeństwo
Nie żyje najstarsza osoba na świecie. Inah Canabarro Lucas miała 116 lat
Społeczeństwo
Sondaż: Amerykanie niezadowoleni z polityki gospodarczej Donalda Trumpa
Społeczeństwo
Zadowolony jak Rosjanin w czwartym roku wojny
Społeczeństwo
Hiszpania pokonana w pięć sekund. Winę za blackout ponoszą politycy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Po dwóch latach w Sojuszu Finowie tracą zaufanie do NATO. Efekt Donalda Trumpa?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne