Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań, Warszawa czy Łódź – te i inne duże miasta w Polsce zdecydowały się na stworzenie własnych zasad dotyczących reklam. W ślad za nimi idą również mniejsze, jak Wieluń czy Ciechanów. To ostatnie miasto jako pierwsze zakończyło prace nad kodeksem reklamowym. Lada dzień zostanie on opublikowany w dzienniku województwa. Wejdzie w życie po upływie 14 dni od opublikowania.
Wkrótce będą zakazy
– Nasza uchwała zabrania umieszczania reklam na terenach zespołu przyrodniczo-krajobrazowego Dolina Rzeki Łydyni, użytku ekologicznego Bagry, parków, ogrodów jordanowskich, zieleńców oraz na ich ogrodzeniach, a także w strefie o promieniu 20 m od pomników przyrody – wyjaśnia Andrzej Kalinowski z Urzędu Miasta w Ciechanowie.
Ciechanowska uchwała dopuszcza tablice i urządzenia reklamowe o maksymalnej powierzchni do 20 mkw. Co ciekawe, zawiera też postanowienia dotyczące murali. Nie traktuje ich jako reklamy, pod warunkiem że mają one wartość i treść artystyczną, popularnonaukową, historyczną lub edukacyjną.
Rada Gminy Ciechanowa nie określiła jeszcze wysokości stawek opłaty reklamowej.
– Pracujemy nad odrębną uchwałą w tej sprawie – mówi Andrzej Kalinowski. Dodaje, że prawdopodobnie wejdzie ona w życie na początku przyszłego roku.