Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.06.2016 02:00 Publikacja: 21.06.2016 02:00
Foto: Fotorzepa
Rz: Dlaczego Kraków zdecydował się rozpocząć prace nad uchwałą krajobrazową?
Elżbieta Koterba, wiceprezydent Krakowa ds. rozwoju miasta: Bardzo zależy nam na dobrym wyglądzie naszego miasta. Niestety dziś, nie jest z tym najlepiej. Reklamy wielkoformatowe są praktycznie wszędzie. Najgorzej jest przy drogach wjazdowych do Krakowa. Nie tak przecież powinna wyglądać wizytówka naszego miasta. Mimo powszechnej chęci życia w ładnej przestrzeni, ład przestrzenny nie jest dobrem jednoznacznym. Jego budowa musi zostać wzmocniona instrumentami prawa. Przez długie lata nie było narzędzi prawnych, które pozwalałyby zrobić porządek z reklamami. Brakowało prawa, które docelowo ochroni piękno krajobrazu przed dominacją w nim gigantycznej i chaotycznej reklamy. Dlatego, gdy we wrześniu 2015 roku weszła w życie ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu niemal natychmiast rozpoczęliśmy prace nad tzw. uchwałą krajobrazową dla Krakowa.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
„Niestety, prezydent na zakończenie urzędowania nie zaskoczył nas pozytywnie" - stwierdził były minister sprawie...
Dziś złożyłam rezygnację ze stanowiska podsekretarza stanu w Ministerstwo Sprawiedliwości - przekazała w mediach...
Media donoszą, że biznesmen Andy Byron chce pozwać zespół Coldplay za przypadkowe ujawnienie jego romansu w trak...
W sierpniu, w przypadku aż czterech tur wypłat 800 plus, środki trafią na konta beneficjentów wcześniej. Ponadto...
Budowa szopy ogrodowej na własnej działce może się skończyć karą w wysokości nawet 10 tys. zł, jeśli nie będzie...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas