[b]Tak.[/b] Skoro pracownica pyta w tym roku, to stosujemy do niej nową [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=292862]ustawę z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458 ze zm.)[/link], ale stare przepisy wykonawcze.
[b]Z wydaniem nowych ustawodawca jeszcze nie zdążył; ma to uczynić do końca pierwszego półrocza 2009 r. [/b]
Pracownica aspiruje do posady sekretarza gminy. Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2009 r. takie stanowisko musi się znajdować w strukturze każdej gminy, starostwa powiatowego i urzędu marszałkowskiego. Dodatkowo nowa ustawa precyzuje, czego się wymaga od takich pracowników oraz czym oni się zajmują.
Jeśli chodzi o kwalifikacje, to fotel sekretarza może objąć osoba mająca co najmniej cztery lata pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach wymienionych w art. 2 ustawy, m.in. w urzędzie marszałkowskim, starostwie powiatowym, urzędzie gminy czy w jednostce budżetowej lub zakładzie budżetowym gminy, a w tym minimum dwa lata:
- w tych jednostkach lub