[b]W zapisach tego regulaminu znalazło się postanowienie, że środkami zgromadzonymi funduszu zdrowotnego administrować mają dyrektorzy gminnych szkół.
Czy takie postanowienia uchwały rady są zgodne z przepisami Karty nauczyciela?[/b]
[b]Nie[/b]. Jak wynika z art. 72 Karty nauczyciela, organy prowadzące szkoły przeznaczają – jest to obligatoryjne – corocznie w budżetach odpowiednie środki finansowe na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej. Organy prowadzące mają ponadto obowiązek określić rodzaje świadczeń przyznawanych w ramach tej pomocy, jak również warunki i sposób ich przyznawania.
Skoro organem prowadzącym szkołę utworzoną przez gminę jest ta właśnie jednostka, to wykonanie obowiązków i kompetencji określonych w przytoczonym przepisie należy do jej władz – w tym wypadku rady.
Zaznaczyć ponadto trzeba, że przepis ten nie zawiera upoważnienia dla rady gminy do dokonywania subdelegacji (dalszego przekazania) określonych w nim obowiązków i kompetencji. Oznacza to, że przekazanie upoważnienia do zarządzania środkami funduszu dyrektorom szkół jest sprzeczne z prawem, a co za tym idzie nieważne.