Podczas prezentacji marszałek Marcin Jabłoński podkreślił, że stworzenie Marki Lubuskie stanowiło konieczność. Realia współczesnego rynku wymagają, aby wartość regionu, jego potencjał zostały odpowiednio opakowane. Nie wystarczy bowiem być świadomym swoich atutów, trzeba umieć je również skutecznie sprzedać. Jabłoński zachęcił zebranych do aktywnego włączenia się w promocję regionu.

Przed urzędem marszałkowskim pojawił się reklamowy balon, zmieniły się napisy na budynku głównym oraz wszystkie wizytówki na drzwiach gabinetów. - Lubuskie to młody region, którego marka nie jest jeszcze ustalona. Przez to jest regionem nierozpoznawalnym, co najgorsze z powodu podobieństwa nazwy, często mylony z województwem lubelskim. Konieczność wykreowania własnej rozpoznawalnej marki regionu jest bezsprzeczna – mówił marszałek.

Podsumowując badania związane z wizerunkiem województwa lubuskiego można stwierdzić, że jest to region, którego największym atutem w chwili obecnej jest to, że ciągle jest miejscem nieodkrytym. I to zarówno pod kątem turystyki jak i potencjału inwestycyjnego - informuje urząd marszałkowski województwa.