Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 23.01.2016 14:02 Publikacja: 23.01.2016 13:56
8 zdjęć
ZobaczWystawa „Eduardo Chillida. Brzmienia / Sonoridades”
Foto: Fotorzepa, Monika Kuc
Wystawa we wrocławskiej galerii Awangarda BWA przybliża polskiej publiczności tego niezwykle interesującego artystę. Eduardo Chillida (1924-2002) w młodości grał w drużynie Real Sociedad i myślał o karierze bramkarza. Ale marzenia o piłce nożnej musiał porzucić po poważnej kontuzji. Rozpoczął wtedy studia architektoniczne w Madrycie, lecz wkrótce doszedł do wniosku, że bardziej interesuje go rzeźba i rysunek.
W 1948 roku Chillida wyjechał do Paryża i tam przez kilka lat żył w kręgu artystycznej awangardy. Na początku lat 50. powrócił do Hiszpanii, do rodzinnego San Sebastian i mieszkał tam do śmierci. Artystyczne inspiracje czerpał z rodzimych pejzaży, jak i z podróży do Grecji, Rzymu, Umbrii i Toskanii we Włoszech, czy Prowansji we Francji. Jego prace zdobywały prestiżowe nagrody, m.in. na Biennale w Wenecji.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nowa wystawa na Zamku Królewskim w Warszawie prezentuje ponad 130 dzieł, głównie antycznych rzeźb, odwołując się...
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas