Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 14.03.2016 19:46 Publikacja: 14.03.2016 17:57
9 zdjęć
ZobaczFoto: Fotobank.PL/PGS
Nie nazywa się Norman Leto, to pesudonim. Ale jak wygląda Łukasz Banach, lat 35, artysta niezależny i wszechstronny (wideo, film, malarstwo, literatura)? Otóż z daleka przypomina kostkę cukru, a im bliżej się doń podchodzi, tym bardziej płaszczy się i rozmywa...
Taki metaforyczno-prześmiewczy autoportret zaprezentował Leto w Sopocie. Jednak komputerowo wygenerowany filmowy obraz, jak zwykle u tego autora będący mieszanką ironicznego autokomentarza i zjawisk popkultury, to jedynie aneks do najważniejszej części wystawy. Tę zaś stanowi malarstwo. Czy przedstawiony zestaw płócien wolno nazwać retrospektywą? Raczej podsumowaniem ostatniej dekady. W tym czasie Leto przeszedł niemałą ewolucję. Samouk, sobie tylko ją zawdzięcza. Nie trzyma się żadnej konwencji, żegluje, że zrobię aluzję do jego znakomitego debiutanckiego filmu „Sailor", po historii malarstwa jak po morzu.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nowa wystawa na Zamku Królewskim w Warszawie prezentuje ponad 130 dzieł, głównie antycznych rzeźb, odwołując się...
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas