Reklama

Marek Siwiec: Smoleńsk polaryzuje społeczeństwo lepiej niż komuna

Smoleńsk dzieli bardziej niż komuna? Eurodeputowany SLD Marek Siwiec komentował w Radiu Zet podział społeczeństwa w Polsce

Publikacja: 30.11.2012 09:26

Marek Siwiec

Marek Siwiec

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Siwiec analizował sytuację:

Wydawało mi się, że podział komuna-antykomuna, mówię w uproszczeniu, będzie polaryzował na długi czas Polaków. Smoleńsk polaryzuje społeczeństwo lepiej niż komuna. O komunie się już nie mówi, Smoleńsk jest świeży, tutaj łatwiej wskazać zdrajców, jest nowe paliwo. Będą nowe podziały, a woli dialogu jest jeszcze mniej.

Polityk nie omieszkał skomentować działać szefa SLD Leszka Millera:

Ufam Leszkowi Millerowi jako szefowi Sojuszu to jednak nie ma przekonania, że jego polityka wyprowadzi SLD z kryzysu trwającego dziewiąty rok. Miller sprawił, że partia jest lepszą organizacją co jednak nie przekłada się na wyniki sondażowe.

I dodał, że coraz mniej wierzy w powodzenie partii:

Reklama
Reklama

SLD próbuje powtórzyć dobre, intuicyjne zachowania z 1998 roku, kiedy większość społeczeństwa nie identyfikowała się z lewicą, ale zawierzono nam jako ludziom przewidywalnym tymczasem tym razem taki scenariusz się nie powtórzy. Przy całym szacunku dla tego, co zrobił Leszek Miller, to nie jest droga które daje szanse wyjścia, choć koledzy w to wierzą. A ja wierzę coraz mniej.

Publicystyka
Juliusz Braun: Media publiczne raczej po staremu
Publicystyka
Roman Kuźniar: Strategia predatora, czyli jak USA zmieniają swoje podejście do wojny
Publicystyka
Bogusław Chrabota: Nawrocki przegra z łańcuchem?
Publicystyka
Jacek Czaputowicz: Nieoczekiwany sojusz prezydenta Nawrockiego i Konferencji Ambasadorów RP
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Jarosław Kaczyński chce przyszponcić z młodzieżą
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama