Reklama

Ściemnianie przez opodatkowanie

Nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego partia rządząca, z ambicjami na dalsze rządzenie, nie jest w stanie na tydzień przed wyborami przedstawić swoich konkretnych propozycji podatkowych.

Aktualizacja: 20.10.2015 23:43 Publikacja: 20.10.2015 23:40

Ewa Usowicz

Ewa Usowicz

Foto: Fotorzepa/ Piotr Nowak

Raczy nas za to od dłuższego czasu ogólnikami i komunałami. Nóż otworzył mi się znów dzisiaj - podczas debaty liderów. Bo jedyne co premier Kopacz była w stanie powiedzieć o planowanych zmianach w PiT to fakt, że PO planuje "prosty, powszechny i sprawiedliwy PIT", do którego włączone zostaną składki na ubezpieczenia i na którym na pewno zyska rodzina z jednym dzieckiem. Problem w tym, że nadal nie wiadomo, jak ten nowy PiT ma być liczony, a nie jestem w stanie słuchać, po raz setny, o tym "prostym i sprawiedliwym". Podobno Ministerstwo Finansów opracowało jakiś algorytm, według którego podatek ma być liczony, ale wzór ów jest całkiem jak złoty pociąg - wszyscy o nim słyszeli, ale nikt nie widział... W efekcie miliony Polaków (poza wymienionymi dziś szczęściarzami z jednym dzieckiem) nadal nie wie jakie podatki dochodowe szykuje mu PO. Może zyskamy, a może i nie...

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Publicystyka
Estera Flieger: Konkurs na prezesa IPN wygrał Karol Polejowski, ale to i tak bez znaczenia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Historyczna przegrana Unii Europejskiej
Publicystyka
Prof. Andrzej Nowak: Niemiecką polityką wschodnią kierują dwa niebezpieczne przesądy
Publicystyka
Estera Flieger: Czasy oburzingu. Keira Knightley słusznie się wypisała
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Zapłaćcie pierwszym damom, a także drugim i trzecim!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama