Warszawa, wielki biznes i innowacje w EIT Food

Rusza wart przeszło 6 mld zł europejski program EIT Food. W nim – najlepsze uczelnie i wielki biznes.

Publikacja: 14.02.2018 20:00

Warszawa, wielki biznes i innowacje w EIT Food

Foto: Adobe Stock

Startują pierwsze projekty ciekawego przedsięwzięcia Unii Europejskiej i biznesu. Ambitny jest budżet, bo UE daje na ten cel 400 mln euro, a firmy dołożą 1,2 mld euro. – EIT Food czeka jeszcze tylko na podpis umowy grantowej, ale finansowanie działalności w 2018 r. jest już zatwierdzone – potwierdza prof. Krzysztof Klincewicz, dyrektor warszawskiego oddziału, jednego z pięciu w Europie centrów kolokacji.

W ten projekt jest zaangażowanych 50 partnerów z 13 krajów UE, w tym Cambridge czy PepsiCo, polski Maspex czy Uniwersytet Warszawski. Ten ostatni wyjątkowo dobrze sobie radzi i uczestniczy w aż 14 projektach. Celem EIT Food jest unowocześnienie sektora żywności na każdym etapie, od pola przez transport aż do trafienia na talerz konsumentów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę