Reklama

Palikot pędzi beczki z Okowitą

Janusz Palikot nie może się uspokoić, zebrał rekordowo szybko ponad 4 mln zł w crowdfundingu i teraz ma nowy pomysł na zdobycie pieniędzy – leżakowane beczki z okowitą. Czyli dziś płacisz za beczkę, napijesz się za rok. Wystarczy 8 tys. zł i mała beczka jest wasza. Ewentualnie 36 tys. zł za dużą.

Aktualizacja: 18.12.2019 12:21 Publikacja: 18.12.2019 11:18

Palikot pędzi beczki z Okowitą

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

Po wynikach pierwszej zbiórki Janusz Palikot rozkłada skrzydła. Po zebraniu kilku milionów na rzemieślniczą produkcję wódki według (oczywiście) staropolskiej receptury, teraz robi kolejny krok – zbiera rezerwację na sprzedaż Okovity wódki leżakowanej przez rok w dębowych beczkach.

– Alkohol dojrzewa z upływem czasu i nabiera charakteru. Im dłużej trwa leżakowanie, tym bogatsze walory okowity. Im bogatsze walory trunku, tym większa jego wartość – tłumaczy spółka Palikota na swojej stronie. Pierwszy alkohol będzie rozlewany z beczek w październiku 2020 r., odbiór – w grudniu 2020. Za drobna opłatą spółka oferuje jednak dłuższe dojrzewanie w beczkach browaru. – Dłuższe leżakowanie, to więcej unikalnego charakteru – po 3 latach leżakowania Okovita staje się Whisky – informuje spółka. Interes trzeba jednak przeliczyć, roczny koszt leżakowania, to koszt sięgający 10 proc. pierwotnej wartości. Za 50-litrową beczkę zainteresowani zapłacą 8 tys. zł, za pojemność 220 litrów – 36 tys. zł. Poza tym produkcja trafi do normalnej sprzedaży, jako wódka premium, Okovita ma kosztować ok. 30–40 zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama