Nowy słodzik z małą zawartością cukru

Największy w Europie producent cukru z buraków Südzucker zacznie produkcje słodzika o malej zawartości cukru, aby pomóc producentom ciast i łakoci, gdy rośnie popyt na wyroby bez cukru

Publikacja: 01.08.2018 12:01

Nowy słodzik z małą zawartością cukru

Foto: 123rf.com

Niemiecka grupa podpisała porozumienie z DouxMatouk z Tel Awiwu o produkcji słodzika o takiej samej słodkości, ale zawierającego o 40 proc. mniej cukru. Produkcja na skalę handlową zacznie się w połowie 2019 r.

Produkt, który został już zatwierdzony w Unii Europejskiej wykorzystuje mineralną cząstkę, która wiążąc się z cząstkami cukru zmniejsza ich działanie — wyjaśnił współzałożyciel i prezes DouxMatouk, Eran Baniel. Südzucker będzie produkować go dla europejskich odbiorców — dodał, ale nie ujawnił nazw tych, z którymi są prowadzone rozmowy

Produkt o niższej zawartości cukru jest logicznym rozszerzeniem działalności niemieckiej firmy, która chce zapewnić producentom żywności rozwiązania zastępcze pozwalające zmienić recepturę — powiedział szef działu handlowego Südzucker, Randolf Bursich.

Nowy wyrób może dać Niemcom przewagę nad konkurentami w Europie, ale docelowo może zmniejszyć popyt na ich zasadniczy produkt, cukier. Jego producenci na świecie mają do czynienia z nadpodażą z powodu rekordowej produkcji w niektórych kluczowych regionach i powoli malejącego popytu, bo producenci dań i napojów starają się ograniczać w nich zawartość cukru.

W lipcu Südzucker poinformował o zmniejszeniu w I kwartale o 49 proc. zysku operacyjnego z powodu spadku cen. Światowe ceny cukru rafinowanego LSUc1 zmalały w ciągu roku o prawie 20 proc. po spadku o 25 proc. w 2017 r. Był to wynik zniesienia przez Unię Europejską limitów produkcyjnych, które gwarantowały minimalne ceny. Dało to europejskim rolnikom swobodę w zwiększaniu areału i produkcji, ale naraziło ich na ujemne konsekwencje ruchu cen.

Niektóre kraje i regiony wprowadzili dodatkowe opłaty od cukru i napojów w ramach walki z otyłością i cukrzycą, co zmusiło producentów do zmiany receptur i oferowania produktów mniej słodkich Np. Nestlé wprowadziła w tym roku batoniki czekoladowe Milkybar Wowsomes zawierające o 30 proc. mniej cukru. Szwajcarzy osiągnęli taki wynik technologią napryskiwania mieszaniny mleka, cukru i wody w gorącym powietrzu, mieszanina wysycha, mleko stabilizuje rozpryskany cukier, który szybciej rozpływa się w ustach zapewniając słodki smak

Przemysł spożywczy
Viktor Orbán zaskoczył polski rząd. Producenci mięsa wściekli, ale embargo trwa
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników