Reklama McDonald’s uniewinniona. KFC miało mniej szczęścia

Robienie reklamy jedzenia w Wielkiej Brytanii to najwyraźniej stąpanie po polu minowym. Reklama McDonald’s uznana została za niepromującą niezdrowego trybu życia. KFC nie miało tyle szczęścia.

Aktualizacja: 09.08.2018 21:17 Publikacja: 09.08.2018 17:25

Reklama McDonald’s uniewinniona. KFC miało mniej szczęścia

Foto: Flickr

Brytyjski odpowiednik Komisji Etyki Reklamy ASA (Advertising Standarts Authority) nie uznał za niedozwoloną reklamy McDonald's, w której sieć barów fast food zachęcała do kupowania Happy Meal. Reklamę nawiązującą do popularnych Pokemonów emitowano w trakcie odcinków jeszcze bardziej popularnej wśród dzieci kreskówki „Świnka Peppa". Reklama została zaskarżona jako promująca niezdrowy tryb życia i tuczące jedzenie. Warto zauważyć, że regulacje w Wielkiej Brytanii zakazują reklamowania dzieciom produktów zawierających duże ilości tłuszczy, cukrów i soli.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem