„Żółte kamizelki” zniechęciły Francję do alkoholu

Antyrządowe protesty we Francji tzw. żółtych kamizelek, które zaczęły się w listopadzie i trwają do dziś, wpłynęły na spadek sprzedaży alkoholi w szczycie sezonu pod koniec roku - podała branżowa organizacja FFS.

Publikacja: 20.06.2019 09:00

„Żółte kamizelki” zniechęciły Francję do alkoholu

Foto: Bloomberg

Protesty, które początkowo przybrały gwałtowny charakter z dewastowaniem mienia publicznego, sklepów, samochodów utrudniały też dostęp do ośrodków handlowych, a w IV kwartale doprowadziły do spadku wzrostu gospodarki o 0,1 punktu procentowego - podał w marcu urząd statystyczny INSEE.

Według Francuskiej Federacji Producentów Spirytualiów FFS, ich sprzedaż w 2018 r. w supermarketach zmalała ilościowo o 2,1 proc. do 275 mln litrów i wartościowo o 1,34 proc. do 4,72 mld euro. Nie wszystkie rodzaje napojów spotkał ten sam los. Sprzedaż rumu wzrosła odpowiednio o 3,3 i 5,7 proc. (ceny), ginu o 2,4 i 7,6 proc. dzięki innowacjom i poprawie jakości.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę