Reklama

„Żółte kamizelki” zniechęciły Francję do alkoholu

Antyrządowe protesty we Francji tzw. żółtych kamizelek, które zaczęły się w listopadzie i trwają do dziś, wpłynęły na spadek sprzedaży alkoholi w szczycie sezonu pod koniec roku - podała branżowa organizacja FFS.

Publikacja: 20.06.2019 09:00

„Żółte kamizelki” zniechęciły Francję do alkoholu

Foto: Bloomberg

Protesty, które początkowo przybrały gwałtowny charakter z dewastowaniem mienia publicznego, sklepów, samochodów utrudniały też dostęp do ośrodków handlowych, a w IV kwartale doprowadziły do spadku wzrostu gospodarki o 0,1 punktu procentowego - podał w marcu urząd statystyczny INSEE.

Według Francuskiej Federacji Producentów Spirytualiów FFS, ich sprzedaż w 2018 r. w supermarketach zmalała ilościowo o 2,1 proc. do 275 mln litrów i wartościowo o 1,34 proc. do 4,72 mld euro. Nie wszystkie rodzaje napojów spotkał ten sam los. Sprzedaż rumu wzrosła odpowiednio o 3,3 i 5,7 proc. (ceny), ginu o 2,4 i 7,6 proc. dzięki innowacjom i poprawie jakości.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Reklama
Reklama