Reklama

„Żółte kamizelki” zniechęciły Francję do alkoholu

Antyrządowe protesty we Francji tzw. żółtych kamizelek, które zaczęły się w listopadzie i trwają do dziś, wpłynęły na spadek sprzedaży alkoholi w szczycie sezonu pod koniec roku - podała branżowa organizacja FFS.

Publikacja: 20.06.2019 09:00

„Żółte kamizelki” zniechęciły Francję do alkoholu

Foto: Bloomberg

Protesty, które początkowo przybrały gwałtowny charakter z dewastowaniem mienia publicznego, sklepów, samochodów utrudniały też dostęp do ośrodków handlowych, a w IV kwartale doprowadziły do spadku wzrostu gospodarki o 0,1 punktu procentowego - podał w marcu urząd statystyczny INSEE.

Według Francuskiej Federacji Producentów Spirytualiów FFS, ich sprzedaż w 2018 r. w supermarketach zmalała ilościowo o 2,1 proc. do 275 mln litrów i wartościowo o 1,34 proc. do 4,72 mld euro. Nie wszystkie rodzaje napojów spotkał ten sam los. Sprzedaż rumu wzrosła odpowiednio o 3,3 i 5,7 proc. (ceny), ginu o 2,4 i 7,6 proc. dzięki innowacjom i poprawie jakości.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama