Reklama

Polskie firmy też walczą o bezmięsnych klientów

Rodzimi producenci nie ustępują zagranicznej konkurencji i wprowadzają nowe produkty będące roślinnymi zamiennikami dań mięsnych. Ich oferta szybko rośnie

Aktualizacja: 30.10.2019 13:51 Publikacja: 30.10.2019 11:36

Polskie firmy też walczą o bezmięsnych klientów

Foto: Adobe Stock

Nie tylko amerykańskie Beyond Meat czy Impossible Foods, ale również polscy producenci zaskakują nową ofertą, co widać choćby po firmie Kubara. W marcu 2019 roku na półki sklepowe trafiły pierwsze zamienniki mięsa od Dobrej Kalorii – roślinne burgery i klopsy. Po ich sukcesie sprzedażowym, pół roku później marka wprowadza kiełbaski na patelnię, których głównym składnikiem są grzyby boczniaki.

Czytaj także: Polskie firmy też już robią mięso i ser z roślin

Kiełbaski są dostępne w 2 wersjach smakowych: klasyczne z cebulą, pieprzem i dymem wędzarniczym oraz węgierskie z papryką, czosnkiem i czarnuszką. Głównym składnikiem obu kiełbasek są boczniaki, ale znalazło się w nich także białko pszeniczne, oleje roślinne (kokosowy i rzepakowy) oraz ziarna słonecznika. Ich struktura, smak a także zapach przypominają mięsne odpowiedniki, więc doskonale odpowiadają na zapotrzebowania rosnącej grupy osób, którzy lubią smak mięsa, a jednocześnie chcą ograniczać jego spożycie. Pierwszą ogólnopolską siecią, która wprowadziła kiełbaski na swoje półki jest Lidl.

- Kiełbaski powstały zgodnie z zasadami, z którymi tworzymy wszystkie produkty w Dobrej Kalorii – są w 100 proc. naturalne, bez sztucznych dodatków i dostarczają organizmowi różnych wartości odżywczych, czyli właśnie dobrych kalorii – wyjaśnia Karolina Kubara, współwłaścicielka marki.

Czytaj także: Sztuczne mięso z Izraela niedługo trafi do sklepów

Reklama
Reklama

W przypadku kiełbasek tą wartością odżywczą jest m.in. białko, którego w kiełbaskach jest 23 proc. (w węgierskich) i 24 proc. (w klasycznych). Ponadto, są one naturalnym źródłem błonnika, magnezu i potasu.

Czytaj także: Hot dogi bez mięsa wielkim hitem

Jak pisaliśmy niedawno w „Rzeczpospolitej" według raportu serwisu Pyszne.pl w Polsce jest już ok. 1 mln wegan i wegetarian, a 2 mln osób planuje odejście od produktów mięsnych. Do tego miliony konsumentów, którzy z mięsa nie rezygnując zupełnie chcą ograniczać jego spożycie – według badania IQS to już 43 proc. Polaków. I to głównie z myślą o nich powstają produkty, które czasami łudząco przypominają smak mięsa.

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama