Nie tylko amerykańskie Beyond Meat czy Impossible Foods, ale również polscy producenci zaskakują nową ofertą, co widać choćby po firmie Kubara. W marcu 2019 roku na półki sklepowe trafiły pierwsze zamienniki mięsa od Dobrej Kalorii – roślinne burgery i klopsy. Po ich sukcesie sprzedażowym, pół roku później marka wprowadza kiełbaski na patelnię, których głównym składnikiem są grzyby boczniaki.
Czytaj także: Polskie firmy też już robią mięso i ser z roślin
Kiełbaski są dostępne w 2 wersjach smakowych: klasyczne z cebulą, pieprzem i dymem wędzarniczym oraz węgierskie z papryką, czosnkiem i czarnuszką. Głównym składnikiem obu kiełbasek są boczniaki, ale znalazło się w nich także białko pszeniczne, oleje roślinne (kokosowy i rzepakowy) oraz ziarna słonecznika. Ich struktura, smak a także zapach przypominają mięsne odpowiedniki, więc doskonale odpowiadają na zapotrzebowania rosnącej grupy osób, którzy lubią smak mięsa, a jednocześnie chcą ograniczać jego spożycie. Pierwszą ogólnopolską siecią, która wprowadziła kiełbaski na swoje półki jest Lidl.
- Kiełbaski powstały zgodnie z zasadami, z którymi tworzymy wszystkie produkty w Dobrej Kalorii – są w 100 proc. naturalne, bez sztucznych dodatków i dostarczają organizmowi różnych wartości odżywczych, czyli właśnie dobrych kalorii – wyjaśnia Karolina Kubara, współwłaścicielka marki.
Czytaj także: Sztuczne mięso z Izraela niedługo trafi do sklepów