- W pierwszej połowie 2014 r. 51 proc. sprzedaży grupy Stock Spirits w ujęciu ilościowym przypadało na czystą wódkę. W pierwszej połowie 2015 r. udział ten spadł do 41 proc. – mówi „Rzeczpospolitej" Chris Heath, prezes Stock Spirits, właściciela Stock Polska.
Do firmy tej należy Lubelska, najpopularniejsza spośród tzw. wódek smakowych w Polsce. W trzecim kwartalne ma pojawić się nowa seria kremowej Lubelskiej o smaku banana, czekolady czy orzecha kokosowego.
To nie jedyna nowość Stocka w tym roku. Zadebiutował w naszym kraju z Lubelską Lufką, pierwszą w Polsce wódką sprzedawaną porcji odpowiadającej kieliszkowi.
- Wódki smakowe mają zwykle wyższe marże i traktuje się je jako produkty premium. Poprzez zawartość mniejszej ilości alkoholu, są też niżej opodatkowane – zaznacza Chris Heath. Nowych produktów ma być więcej - W trzecim kwartale zamierzamy poszerzyć nasze portfolio produktów w ramach takich marek jak Vermouth, Aperitivo, Prosecco i premium RTD Spritzers – zapowiada Chris Heath.
W pierwszej połowie 2015 r. przychody całej grupy wyniosły 108 mln euro, wobec 137,7 mln euro rok wcześniej. Zysk operacyjny bez kosztów jednorazowych zmalał do 5,2 mln euro, z 23,2 mln euro w pierwszych sześciu miesiącach 2014 r. Zysk netto wyniósł 0,2 mln euro, a rok wcześniej był na poziomie 16,8 mln euro.