Wydatki na piwo w Polsce wzrosły w 2015 r. o 0,8 proc., do ponad 15 mld zł

W 2015 roku wydatki Polaków na piwo zwiększyły się o 0,8 proc., do ponad 15 mld zł. Browary nie spodziewają się przełomu w tym roku.

Publikacja: 10.03.2016 13:23

Wydatki na piwo w Polsce wzrosły w 2015 r. o 0,8 proc., do ponad 15 mld zł

Foto: 123RF

W ujęciu ilościowym sprzedaż zwiększyła się o 1,4 proc. do blisko 30 mln hl – podaje firma badawcza Nielsen. Jej dane nie uwzględniają m.in. gastronomii, w której sprzedaż mogła zanotować większy wzrost w 2015 r. od średniej dla całego rynku. Nie ma ona jednak decydującego wpływu na sytuację branży, ponieważ nadal większość piwa Polacy kupują w małych, tradycyjnych sklepach.

- Rynek stał się ekstremalnie konkurencyjny, dlatego przyrost wartości sprzedaży jest mniejszy niż jej wielkości – powiedział podczas środowej konferencji Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec i szef Związku Browary Polskie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem