Wydatki na piwo w Polsce wzrosły w 2015 r. o 0,8 proc., do ponad 15 mld zł

W 2015 roku wydatki Polaków na piwo zwiększyły się o 0,8 proc., do ponad 15 mld zł. Browary nie spodziewają się przełomu w tym roku.

Publikacja: 10.03.2016 13:23

Wydatki na piwo w Polsce wzrosły w 2015 r. o 0,8 proc., do ponad 15 mld zł

Foto: 123RF

W ujęciu ilościowym sprzedaż zwiększyła się o 1,4 proc. do blisko 30 mln hl – podaje firma badawcza Nielsen. Jej dane nie uwzględniają m.in. gastronomii, w której sprzedaż mogła zanotować większy wzrost w 2015 r. od średniej dla całego rynku. Nie ma ona jednak decydującego wpływu na sytuację branży, ponieważ nadal większość piwa Polacy kupują w małych, tradycyjnych sklepach.

- Rynek stał się ekstremalnie konkurencyjny, dlatego przyrost wartości sprzedaży jest mniejszy niż jej wielkości – powiedział podczas środowej konferencji Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec i szef Związku Browary Polskie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę