Polacy wydają miliardy na gaszenie pragnienia

W 2015 roku padł rekord na rynku napojów. Ich sprzedaż ma szanse dalej rosnąć. Na popularności będzie zyskiwać głównie woda oraz innowacyjne produkty z dodatkami.

Publikacja: 14.03.2016 21:00

Niemal 13,2 mld zł wydaliśmy na napoje bezalkoholowe w 2105 r. To o 6 proc. więcej niż rok wcześniej – podaje firma badawcza Nielsen. Ubiegłoroczny wzrost był niemal dwukrotnie większy niż w 2014 r., a w górę poszły wydatki na wszystkie liczące się produkty.

– Sprzedaż napojów bezalkoholowych w Polsce powinna nadal rosnąć o kilka procent rocznie – mówi Grzegorz Łaptaś, dyrektor w dziale doradztwa PwC. – W dalszym ciągu może oddziaływać w tym wypadku efekt dochodowy. To oznacza, że wraz ze wzrostem zamożności Polaków będą oni zastępować domowe kompoty czy herbaty gotowymi napojami lub wodą – dodaje.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem